joi 04 septembrie
EUR 5.0772 USD 4.3611
Abonează-te
Newsweek România

Retailerul de modă chinez Shein, amendat cu 40.000.000 € pentru practici înșelătoare. Ce a făcut?

Data publicării: 05.07.2025 • 09:10 Data actualizării: 05.07.2025 • 09:47
Retailerul de modă chinez Shein, amendat cu 40.000.000 € pentru practici înșelătoare. Ce a făcut? - Foto: Profimedia Images
Retailerul de modă chinez Shein, amendat cu 40.000.000 € pentru practici înșelătoare. Ce a făcut? - Foto: Profimedia Images

Retailerul de modă chinez Shein a fost amendat în Franța cu 40.000.000 € pentru practici înșelătoare. Ancheta a durat aproape un an.

Autoritatea antitrust din Franţa a sancţionat cu 40 de milioane de euro retailerul de modă Shein, fondat în China, pentru practici comerciale înşelătoare, în special privind modul în care erau prezentate reducerile de preţ.

Amenda vine în urma unei anchete desfăşurate timp de aproape un an, relatează News.ro, citând Reuters.

Citește și: Pleci cu mașina în vacanță și ai cauciucuri de iarnă, amendă până la 1.682 €. Cum e în România?

Retailerul de modă chinez Shein, amendat cu 40.000.000 € pentru practici înșelătoare. Ce a făcut?

Potrivit autorităţii, compania Infinite Style E-Commerce Co Ltd, responsabilă de vânzările Shein în Franţa, a indus în eroare consumatorii în legătură cu valabilitatea şi autenticitatea reducerilor afişate pe site-ul său.

Manipularea preţurilor înainte de reducere

Conform reglementărilor franceze, orice reducere trebuie calculată în raport cu cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile.

Ancheta a constatat că Shein a încălcat această regulă prin ignorarea preţurilor anterioare reale în calculul reducerilor, majorarea artificială a preţului chiar înainte de a aplica reducerea şi afişarea de discounturi fictive sau exagerate.

Analiza autorităţii a cuprins mii de produse listate pe site-ul Shein între 1 octombrie 2022 şi 31 august 2023.

Citește și: Compania low cost iubită de români dă amenzi de 500€ dacă faci asta în avion. Mergi și în instanță

Rezultatele au arătat că 57% dintre ofertele analizate nu presupuneau de fapt o reducere reală, 19% dintre reduceri erau mai mici decât cele anunţate şi 11% reprezentau creşteri de preţ mascate ca reduceri.

Franţa devine astfel una dintre primele ţări europene care sancţionează dur platformele de fast fashion pentru practici de marketing înşelătoare.

Cazul reflectă preocupările crescânde ale autorităţilor europene faţă de transparenţa preţurilor şi protecţia consumatorilor în comerţul online.

Reacţia Shein

Într-un comunicat oficial, Shein a precizat că a fost informată în martie 2023 despre încălcările constatate, inclusiv privind preţurile de referinţă şi unele aspecte legate de reglementările de mediu.

Potrivit companiei, toate problemele au fost corectate în termen de două luni, iar măsurile au fost implementate cu mai bine de un an în urmă.

”ISEL este angajată în respectarea legislaţiei franceze,” a transmis Shein.

Mai multe articole din secțiunea Internațional

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră