Legea anti-bullying: Elevii implicați în acțiuni de tip bullying vor beneficia de consiliere

DE Adelina Sahlean | 28.01.2020 - 14:18

Proiectul pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor legii anti – bullying, pus în dezbatere publică de Ministerul Educației și Cercetării, arată că bullying-ul constituie o problemă de sănătate publică la nivel național.

SHARE

Proiectul pus în dezbatere publică arată că cel care este responsabil pentru asigurarea accesului profesorilor la activități de formare continuă în domeniul prevenirii, identificării și combaterii bullyingului este inspectoratul școlar.

„În situația în care, la nivelul unității de învățământ în care au fost înregistrate situații de tip bullying, nu este încadrat niciun profesor consilier școlar (profesor în centre și cabinete de asistență psihopedagogică), conducerea unității de învățământ va notifica inspectoratul școlar cu privire la această problemă și va propune o soluție de rezolvare, cu implicarea tuturor factorilor decizionali de la nivelul UAT pe raza căreia funcționează”, se arată în proiect.

Profesorii din școlile unde au fost cazuri de bullying vor fi trimiși cu prioritate la programe de formare continuă pentru prevenirea și combaterea bullyingului. În același timp, elevii implicați în acțiuni de tip bullying, ca victime, ca agresori sau ca martori, pot beneficia de programe de intervenție /consiliere, finanțate de la bugetul de stat, dat de autoritate alocală de care aparține școala.

Părinții elevilor implicați în acțiuni de tip bullying, ca victime, ca agresori sau ca martori, vor beneficia și ei de programe de intervenție /consiliere, finanțate prin programe/proiecte cu finanțare externă prin primăria pe raza căruia funcționează unitatea de învățământ.

”Părinții elevilor din clasele/ grupele din unitățile de învățământ în care au fost înregistrate acțiuni de tip bullying vor fi incluși, cu prioritate, în programe de informare și conștientizare în domeniul identificării și combaterii bullyingului, ca formă a violenței manifestate în mediul școlar, în conformitate cu precizările strategiilor naționale sectoriale din domeniul educației”, se mai arată în proiect.

Proiectul explică pe larg ce înseamnă situațiile de bullying de tip verbal, emoţional/ nonverbal, fizic, relaţional inclusiv sexual, deposedare de lucruri, electronic (cyber bullying).

Citiți aici întregul proiect pentru normele metodologice: Hotărâre pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 221/2019, pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011 privind violența psihologică-bullying

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -