VIDEO De ce China pune cei mai slabi ofițeri să conducă submarine nucleare? Pagube de 500.000.000$

DE Alex Darvari | Actualizat: 17.04.2024 - 18:26

De ce China îi pune pe cei mai slabi ofițeri să conducă submarine nucleare? Pagube de 500.000.000$ din 2 submarine care au eșuat în numai doi ani.

SHARE

Funcția de comandant al unui submarin nuclear ar trebui să revină unor ofițeri inteligenți și bine calificați. Sau cel puțin așa se întâmplă în cadrul marinei militare occidentale.

De ce China pune cei mai slabi ofițeri să conducă submarine nucleare? Pagube de 500.000.000$

Nu este așa în marina chineză. Ofițerii submarinelor chinezești - cu excepția inginerilor - tind să provină de la candidații cu cele mai mici note la testele de admitere la facultate, potrivit unui analist american.

Acest lucru sugerează că comandanții de submarine din cadrul Marinei Armatei Populare de Eliberare (PLAN) nu sunt cei mai buni și mai străluciți ofițeri, cei mai pregătiți pentru a face față stresului și provocărilor endemice ale războiului submarin.

"Pe baza informațiilor privind scorurile obținute la examenul național de admitere la facultate Gaokao pentru instituțiile academice ale PLA [Armata Populară de Eliberare], Universitatea de Inginerie PLAN ocupă, în medie, locul al doilea în ceea ce privește scorurile obținute la teste în cadrul instituțiilor academice ale PLA", potrivit unui document scris de Roderick Lee, expert în armata chineză, pentru Institutul de Studii Maritime din China din cadrul Colegiului de Război Naval al SUA.

"Între timp, Academia de Submarine se clasează în mod constant printre ultimele trei din toate instituțiile PLA".

"Presupunând că scorul Gaokao al unui student este, în general, un indicator al potențialului general de performanță, acest lucru sugerează că cadeții ofițeri de submarine PLAN care se îndreaptă spre poziții din departamentele non-inginerești sunt inferiori confraților lor ingineri", a declarat Lee.

Rivalitatea dintre inginerii de pe punțile inferioare, care mențin motoarele navei în funcțiune, și ofițerii de punte, cum ar fi căpitanii, navigatorii și ofițerii de armament, nu este neobișnuită în nicio marină; în SUA, în schimb, toți ofițerii și comandanții de submarine sunt pregătiți în domeniul ingineriei nucleare. În momentul în care un ofițer chinez ajunge la comanda submarinelor, acesta a avut mai mult de un deceniu de pregătire și experiență în flotă de când a susținut testele de admitere la facultate.

Cu toate acestea, disparitatea de selectivitate în cadrul marinei chineze este remarcabilă, având în vedere că submarinele ar fi una dintre cele mai importante arme ale Chinei într-un conflict cu SUA, Japonia sau Taiwan. PLAN operează în prezent aproximativ 60 de submarine, dintre care 6 înarmate cu rachete balistice cu încărcătură nucleară, plus 6 submarine de atac cu propulsie nucleară și 46 cu propulsie diesel, înarmate cu o varietate de rachete anti-navă și torpile.

Mmarina chineză pare să fi avut îndoieli cu privire la cei care comandau navele de suprafață și submarinele sale: ofițerii de nivel superior navigau adesea cu ei pentru a-i supraveghea. "Din punct de vedere istoric, autoritatea unui căpitan de submarin PLAN ar putea fi erodată de prezența la bord a unor ofițeri mai capabili", a remarcat Lee. 

Nu este clar în ce măsură ofițerii superiori continuă să îi supravegheze pe comandanții de submarine, care deja trebuie să împartă autoritatea cu un comisar politic la bordul fiecărei nave. Există dovezi că faptul că faptul că un ofițer superior preia efectiv comanda unui submarin generează resentimente în rândul echipajului submarinului.

Poate că nu este o coincidență, Lee notează că comandanții și personalul flotilei se aflau la bord atunci când submarinul diesel SS-361 din clasa Ming s-a scufundat în 2003, la fel ca și în cazul aproape pierderii submarinului SS-372 din clasa Kilo în 2014, scrie businessinsider

Citește și: Cine e românul care apără Israelul de atacurile cu drone? E „părintele” sistemului antirachetă Arrow

Submarinul SS-361 ar fi costat 2.800.000.000 dolari.

Eșecul SS-361

Potrivit agenției oficiale chineze de știri Xinhua, toți cei 70 de membri ai echipajului au murit atunci când motorul diesel al submarinului a consumat tot oxigenul disponibil (deoarece nu s-a oprit în mod corespunzător) în timp ce nava era scufundată, la 16 aprilie 2003. Submarinul, care era comandat de comodorul Cheng Fuming (程福明), luase parte la exerciții navale la est de Insulele Inner Changshan, în Marea Galbenă, în largul coastelor din nord-estul Chinei. Alături de echipajul său normal, echipajul includea 13 cadeți stagiari de la academia navală chineză.

Citește și: VIDEO China pregătește invadarea Taiwanului. Cum ar urma să fie atrase SUA și Europa în război?

Submarinul a costat 250.000.000$

Scufundarea SS-372

Într-o misiune recentă de patrulare a Marinei Armatei Populare de Eliberare, echipa sa a avut la dispoziție doar trei minute pentru a salva submarinul 372 de la prăbușirea într-un șanț submarin adânc de mii de metri.

Nava s-a confruntat cu o schimbare bruscă a condițiilor apei, ceea ce a dus la scufundarea necontrolată și rapidă.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te