Modernizarea căilor ferate din România merge în ritm de melc, deși infrastructura e la pământ, în general, viteza medie comercială ne depășind 40-45 km/h. Pe un tronson vital, de doar 22 km, de exemplu, lucrările au acumulat deja 5 ani întârziere și vor mai dura 3-5 ani.
Reabilitarea Coridorului Feroviar IV Pan European, pentru ca trenurile să „zboare” cu 160 km/h între Brașov și Curtici, a început încă din 2011. Dar, lucrările merg în ritm românesc. Unele tronsoane acumulează întârzieri și de 4 - 7 ani.
Constructorii tronsonului de cale ferată Gurasada – Simeria, consorțiul format din spaniolii de la FCC Construccion și italienii de la Astaldi, riscă să falimenteze companiile românești pentru că nu vor să le plătească facturile pentru lucrările prestate.
Modernizarea câtorva porțiuni de zeci de kilometri de cale ferată durează, în România, între un cincinal și un deceniu. Iar, în unele cazuri, numărătoarea nici nu a început.