Un inginer român a inventat roadster-ul modern cu motor spate înaintea lui Porsche 356, „tatăl” lui Porsche 911. Și avea și propulsor turbo! Prototipul a fost botezat „M.R.” și a văzut lumina zilei în 1945. Dar, din păcate, pe fondul Războiului a rămas doar un proiect.
Am avut IAR 317 Airfox, un elicopter românesc de atac performant. De ce zace acum la muzeu. Puțini știu că România a produs un elicopter de atac. Este vorba IAR 317 Airfox a fost o realizare de top a industriei aviatice româneşti de război de la jumătatea anilor 1980.
Primul scuter românesc a fost dezvoltat în 1957, în Uzina de Reparaţii Material Volant - URMV de la Brașov, alături de un microcar în stilul BMW Isetta și de avioanele IAR.
Inginerii români stau în prima bancă a aviației mondiale. Dacă Traian Vuia se numără printre pionierii avionului, realizând primul zbor autopropulsat cu un aparat mai greu ca aerul în 1906, primul avion de luptă dezvoltat integral în România, IAR CV 11, a zburat în 1930.
Avioanele F-16 și elicopterele IAR-300 SOCAT românești au executat trageri reale la Centrul Secundar de Instruire pentru Luptă Smârdan cu sprijinul specialiștilor JTAC (Joint terminal attack controller), unitate de nișă în cadrul Armatei române.