Distanța parcursă pentru a ajunge la școală depășește 10 km pentru aproape 28% dintre participanți. Aproximativ 38% dintre respondenți au raportat că distanța de la locuință la școală este de maxim 3 km; 21% se deplasează între 4 și 6 km, iar 13% se deplasează între 7 și 10 km. Cu toate acestea, o parte importantă a respondenților a afirmat că distanța către școală este de peste 15 km (aproximativ 20%), indicând distanțe mari de navetă. Concluziile principale desprinse au două componente. În primul rând, 40% dintre respondenți au nevoie de transport școlar. În al doilea rând, cel mai probabil, 60% dintre respondenți fac deja naveta pe distanțe de peste 4 km, aproximativ 500 de persoane din această categorie făcând naveta pe distanțe de peste 15 km.
Peste 50% dintre respondenți petrec peste 20 de minute cu naveta către și de la școală; din acest grup, aproximativ 15% petrec peste 40 minute cu naveta către și de la școală. Aproximativ 50% dintre respondenți au afirmat că drumul către școală durează mai puțin de 20 de minute. Peste 35% susțin un timp de deplasare între 20 și 40 de minute, iar restul respondenților (sub 15%) au raportat timpi de deplasare către școală de minim 40 de minute. Participanții care au raportat un timp mai mare de deplasare sunt atât elevi, cât și cadre didactice.
În pofida rezultatelor anterioare, 32% dintre respondenți au susținut că folosesc mijlocul de transport preferat pentru a merge la școală. Cu toate acestea, un procent egal de respondenți au raportat că cel mai mare obstacol în utilizarea mijlocului de transport preferat este costul, urmat de distanță, trafic, condiții climatice, lipsa siguranței personale și calitatea slabă/fiabilitatea scăzută. Blocajele din trafic reprezintă un factor esențial în alegerea mjlocului de transport efectiv pentru 12,6% dintre participanți și împiedică 13,2% dintre respondenți să aleagă mijlocul de transport preferat pentru a merge la școală
O treime dintre respondenții la anchetă (32,4%) consideră că actualul sistem nu asigură serviciile de transport școlar într-o manieră adecvată.
Despre Raportul Băncii Mondiale din februarie 2018 privind condițiile și alternativele de transport școlar a scris și portalul edupedu.ro