Simularea pentru Evaluarea Națională din 2024 vine cu noi reguli. Lucările vor fi corectate folosindu-se platforma de evaluare digitalizată, sunt permise sublinierile, iar numele elevilor rămân la vedere.
Procedura spune că trei elevi trebuie să rămână în clasă până la scanarea ultimei lucrări.
Simularea pentru Evaluarea Națională 2024. Sublinierile sunt permise pe lucrări. Numele, la vedere
Luni, 5t februarie începe simularea pentru Evaluarea Națională 2024 pentru absolvenții de clasa a VIII-a.
Conform procedurii transmisă de Ministerul Educației inspectoratelor școlare, la proba de Limba și literatura română sunt permise sublinierile pe text cu creion sau stilou/pix de culoare albastră, iar la Matematică este permisă realizarea unor figuri geometrice în spațiul pus la dispoziție pentru rezolvarea problemelor.
La expirarea celor două ore acordate, elevii predau lucrările în faza în care se află, fiind interzisă depășirea timpului stabilit. Trei elevi rămân în sală până la scanarea ultimei lucrări, potrivit procedurii.
Newsweek a scris recent despre calendarul Simulării Evaluării Naționale din acest an.
Iată calendarul acestui examen și mai multe detalii aici:
Citește și: Simularea pentru Evaluarea Națională 2024. Când încep probele și ce se întâmplă dacă iei notă mică
5 februarie 2024: Limba şi literatura română – probă scrisă
6 februarie 2024: Matematică – probă scrisă
7 februarie 2024: Limba şi literatura maternă – probă scrisă
23 februarie 2024: Comunicarea rezultatelor
Cum se rezolvă testele la simularea Evaluării Naționale 2024
Desfăşurarea probelor scrise ale simulării Evaluării Nationale pentru absolventii clasei a VIII-a se face în conformitate cu prevederile art. 17 din Metodologia de organizare şi desfăşurare a Evaluării Nationale pentru absolventii clasei a VIII-a în anul scolar 2010-2011, aprobată prin OMECTS nr. 4801/2010, valabilă si pentru anul scolar 2023-2024, conform OME nr. 6155/2023 şi ale procedurii Ministerului Educatiei.
„În fiecare zi în care se sustin probe scrise, elevii completează coltul din dreapta sus al brosurii tipizate cu datele personale.
Citeşte şi: Simulări pentru o Evaluare Națională unde elevi cu 2 și 3 la matematică intră la clase de mate-info
Timpul de lucru pentru completarea casetei de identificare este de 15 minute; timpul efectiv de lucru pentru fiecare probă scrisă este de 120 de minute si începe după completarea casetei de identificare.
Colțul lucrării conținând datele personale ale elevului nu se închide și nu se lipește, secretizarea urmând să fie realizată în platforma destinată evaluării digitalizate după încărcarea acesteia.
Foto: Freepik. com - rol ilustrativ
La simularea probelor din cadrul Evaluării Nationale pentru absolventii clasei a VIII-a, elevii primesc subiectele în formă de broșură, putând să solicite și pagini suplimentare, dacă este cazul.
Tipărirea față-verso a broșurii este obligatorie, pentru a se putea realiza secretizarea lucrărilor.
Broșura se predă la finalul probei şi, întrucât conține subiecte, aceasta nu rămâne în posesia elevilor.
Întrucât pentru itemii obiectivi nu sunt prevăzute spații de rezolvare, elevul rezolvă acești itemi pe ciornă și scrie răspunsul corect în broșură.
Aceasta conține, la final, pagini suplimentare liniate, pe care elevul le poate folosi în vederea finalizării răspunsurilor ce necesită redactare, în cazul în care spațiul alocat nu a fost suficient sau a greșit și dorește să reia rezolvarea, scrie edupedu.ro.
Pe lângă broșura cu subiecte, CNPEE transmite, la fiecare probă, un fișier cu două pagini liniate care se tipăresc față-verso pe o foaie. Aceste foi sunt distribuite, la cerere, pentru situația în care elevul depășește spațiile din broşură pentru redactarea răspunsurilor și paginile suplimentare liniate din cadrul broşurii.”
Citește și: Profesorii explică rezultatele slabe la testele PISA: „De ani Evaluarea ne spune același lucru”
Ce trebuie să faci la testul de limba și literatura română şi/sau maternă:
„La proba de limba si literatura română şi/sau maternă, un răspuns completat în căsuța de răspuns poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a literei scrise în căsuță și scrierea în dreapta căsuței a literei asociate răspunsului considerat corect.
De asemenea, un răspuns care constă în marcarea cu X a unei opțiuni poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a marcajului X și marcarea cu X a răspunsului considerat corect.
La proba de limba literatura română și/sau maternă sunt permise sublinierile pe text cu creion sau stilou/pix de culoare albastră. În cazul itemilor care vizează sintaxa frazei este permisă delimitarea propozițiilor în frază, fără a se considera semn particular.”
Ce să faci la proba de matematică
„La proba de matematică, un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul al II-lea poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală și încercuirea altui răspuns considerat corect.
La figurile de la proba de matematică sunt permise marcajele pe figură si completarea figurilor cu creion sau stilou/pix de culoare albastră.
De asemenea, este permisă realizarea unor figuri geometrice (cu creion sau stilou/pix de culoare albastră) în spațiul pus la dispoziție pentru rezolvarea problemelor.”
Cum corectezi o greșeală
„Elevii care doresc să corecteze o greșeală o taie cu o linie orizontală si completează, alături, răspunsul considerat corect.
Elevii cărora nu le este suficient spațiul din broșură pentru redactarea răspunsurilor pot solicita pagini suplimentare pe care pot continua formularea răspunsurilor.
Numerotarea paginilor suplimentare se realizează de către profesorul asistent la predarea lucrării de către elev. Pe prima pagină a broșurii se completează numărul total de pagini primite de la elev. Spațiile rămase libere/necompletate se barează/marchează cu litera Z.
Numerotarea paginilor distribuite elevilor, la cerere, se face în continuarea numărului de pagini prevăzut în broşură, în spațiul alocat.
După finalizarea fiecărei probei scrise din cadrul simulării nationale, în limita maximă a timpului alocat acesteia, elevii predau lucrările asistenților, care le verifică:
a) după încheierea numerotării, elevii predau asistenților lucrările și semnează pentru confirmarea predării lucrării şi a numărului de pagini;
b) la predarea lucrărilor, asistenții verifică numărul de pagini și îl trec în procesele-verbale de predare-primire pe care le semnează elevii, precum și în rubrica prevăzută pe prima pagină a lucrării.
După verificarea fiecărei lucrări, în ordinea primirii acestora, în prezența elevilor, asistenții scanează lucrarea, verifică dacă numărul paginilor scanate corespunde cu numărul paginilor lucrării în format fizic
şi cu numărul de pagini trecut în procesul-verbal de predare-primire al acesteia, precum și gradul de lizibilitate al lucrării scanate, o încarcă, o marchează în platforma destinată evaluării digitalizate a evaluării nationale pentru absolvenții clasei a VIII-a.
Lucrarea elevului eliminat nu se scanează și nu se încarcă în platformă.
La expirarea celor două ore acordate, elevii predau lucrările în faza în care se află, fiind interzisă depășirea timpului stabilit. Trei elevi rămân în sală până la scanarea ultimei lucrări.”