Se schimbă structura anului școlar pentru liceeni: 36 de săptămâni IX-XI, 34 săptămâni a XII-a

DE Mircea Neacșu, Mircea Neacșu | Actualizat: 30.01.2025 - 15:50
Se schimbă structura anului școlar pentru liceeni: 36 de săptămâni IX-XI, 34 săptămâni a XII-a - Foto: freepik.com - Imagine cu rol ilustrativ
Se schimbă structura anului școlar pentru liceeni: 36 de săptămâni IX-XI, 34 săptămâni a XII-a - Foto: freepik.com - Imagine cu rol ilustrativ

Se schimbă structura anului școlar pentru liceeni. Autoritățile au anunțat că au fost elaborate 36 de proiecte de planuri – cadru pentru învățământul liceal, cu o fundamentare solidă și o abordare unitară.

SHARE

Şeful Serviciului Dezvoltare Curriculum din cadrul Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, Gabriel Vrînceanu, a anunţat, joi, că au fost elaborate 36 de proiecte de planuri – cadru la liceu, cu o fundamentare solidă şi a adăugat că ceea ce au urmărit a fost să existe o abordare unitară la întregul învăţământ liceal, în forma de zi.

De asemenea, prin planurile-cadru se va impune o standardizare a structurii anului şcolar, cu 36 de săptămâni pentru clasele IX-XI şi 34 de săptămâni pentru clasa a XII-a.

Citește și: Dispar „Școala Altfel” și „Săptămâna Verde” – Oportunități sau pierdere de timp?

Se schimbă structura anului școlar pentru liceeni: 36 de săptămâni IX-XI, 34 săptămâni a XII-a

„S-au elaborat 36 de proiecte de planuri - cadru cu o zonă foarte mare de fundamentare, de analiză şi de anexe. În acest sens, cele 36 de planuri - cadru acoperă elementele care caracterizează învăţământul liceal, adică traseele educaţionale care sunt definite pe filiere, profiluri şi specializări, în total 36 pentru învăţământul de zi cu, cel puţin la nivel generic, schimbări reduse de denumiri sau de organizări ale filierelor, profilelor sau specializărilor”, a declarat Gabriel Vrînceanu, joi, într-o conferinţă de presă.

El a explicat că s-a urmărit să fie o abordare unitară la întregul învăţământ liceal. 

”Ceea ce am urmărit este să avem o abordare unitară la întregul învăţământ liceal, în forma de zi, cu o configurare mai bună, mai clară, mai ţintită a ceea înseamnă traseu, adică specializare sau calificare profesională şi, de asemenea, cu o identitate mai bună a şcolilor exact prin elementele de autonomie care se acordă, fie prin lege, fie prin ceea ce am reuşit să gândim ca soluţii la nivel de sistem”, a explicat Gabriel Vrânceanu.

Citește și: Ce soluție are ministrul Educației, Daniel David, pentru reducerea meditațiilor, o piață de milioane

El a mai adăugat că standardizarea structurii anului şcolar este foarte importantă.

”Referitor la standardizarea structurii anului şcolar o considerăm importantă din foarte multe puncte de vedere.

Un prim punct este acel al cerinţelor de raportare care intră în statistici naţionale, europene, internaţionale şi atunci trebuie să avem date comparabile la nivel, diferite niveluri.

Dar nu numai din această perspectivă, ci şi din perspectiva faptului că o standardizare a duratei anului şcolar ne permite să avem un buget clar de ore în baza căruia să realizăm programele şcolare. (...)

Pentru că deseori suntem semnalaţi asupra faptului că avem o supraîncărcare a programelor. Şi atunci este clar, dacă avem un timp bine definit, înseamnă că putem să vorbim şi de o calibrare a ceea va reprezenta programa şcolară pentru fiecare disciplină”, a mai declarat şeful Serviciului Dezvoltare Curriculum, transmite News.ro.

Citește și: Cine e matematicianul român care a ajuns să predea la universități din SUA, Canada, Japonia, Taiwan

Potrivit acestuia, structura anului şcolar va cuprinde 36 de săptămâni pentru clasele IX-XI şi 34 de săptămâni pentru clasa a XII-a.

Gabriel Vrânceanu s-a referit şi la trunchiul comun şi la curriculul de specialitate, care diferă ca sens.

”Trunchiul comun diferă pentru că acum trebuie să ne gândim că orice oră pe care o introducem acolo este pentru orice elev din liceu (...) acum, orice absolvent de gimnaziu, indiferent de achiziţiile în învăţare, el ajunge elev de liceu şi atunci trebuie să fim foarte sensibili la ceea ce reprezintă încărcarea acestor elevi pe trunchiul comun.

Curriculum de specialitate, pe de altă parte, dă o notă clară a sensului acesteia, adică nu e doar o diferenţiere, ci este o orientare şi o urmare a alegerii de specializare sau de calificare profesională a elevilor”, a mai transmis Gabriel Vrânceanu.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te