Documentul îl găsiți AICI.
Cele mai importante prevederi:
Citește și: Teste COVID pentru elevi, luate prin firme conectate cu PSD, cu Botezatu și care reciclează deșeuri
În localităţile în care există cerere pentru forma de învăţământ în limba maternă a unei minorităţi naţionale, în unitatea de educație timpurie antepreșcolară pot funcționa secții pentru învățământ în limba minorității respective.
Creșele pentru care nu se solicită arondarea la o unitate de învățământ cu personalitate juridică, cu grupe de nivel preșcolar, rămân în subordonare locală.
Centrele de zi care au cel puțin o grupă de copii antepreșcolari, dar nu mai mult de jumătate dintre beneficiari de vârstă antepreșcolară, funcționează în continuare cu denumirea de centru de zi.
Citește și: Cine răspunde pentru că, luni, elevii rămân fără teste de salivă. Cîmpeanu, noi săgeți către Arafat
Tipurile de program al unităților de educație timpurie antepreșcolară sunt:
a) program normal, 5 ore pe zi, în funcție de solicitările părinților;
b) program prelungit, 10 ore pe zi.
În unitățile de educație timpurie antepreșcolară se recomandă următoarea modalitate de
organizare a efectivelor de copii:
a) grupa mică/mijlocie - copii de la 11 luni la 2 ani neîmpliniți;
c) grupa mare - copii de 2 - 3 ani.
Se recomandă constituirea grupelor eterogene și repartizarea fraților de vârste diferite în aceeași
grupă.
Numărul copiilor la grupa de antepreșcolari din unitățile prevăzute este în medie de 7 copii, dar nu mai puțin de 5 copii și nu mai mult de 9.
Asigurarea personalului necesar desfăşurării educaţiei antepreşcolare de către Ministerul Educaţiei, cu respectarea standardelor de calitate şi a legislaţiei în vigoare; educatorii puericultori din structura creșelor de stat care trec în coordonarea Ministerului Educației, începând cu anul școlar 2021-2022, pot ocupa, în următorii 4 ani, funcția de educator puericultor, cu condiția îndeplinirii cerințelor specifice din Metodologia de recunoaștere și atestare a competențelor profesionale pentru ocuparea funcției de educator-puericultor, elaborată de Ministerul Educației;
Reglementarea aspectelor care privesc înscrierea copiilor, rata adult-copil, tipurile de personal și atribuțiile acestora, parteneriatul cu părinții și cu alți parteneri de la nivel central/local, precum și aspecte privind mediul educațional și conținutul educației din unitățile care oferă servicii de educație timpurie antepreșcolară”.
Proiect HG Metodologie Organizare_ Functionare_crese (2) by Petre Badica on Scribd