"Pe măsură ce impactul pandemiei de COVID-19 se atenuează, lăsând loc unor noi şi dificile provocări globale, trebuie să decidem asupra politicilor care sunt necesare pentru a vindeca lumea. Eforturile noastre din aceste zile ar trebui să deschidă calea pentru o guvernanţă mai bună, la nivel global. Construirea unui viitor sustenabil este o componentă-cheie în acest demers. Reuşita depinde, fireşte, într-o mare măsură, de asigurarea unei educaţii incluzive de calitate. Trebuie să ne pregătim cetăţenii pentru provocările generate de schimbările economice, de schimbările climatice şi de noile realităţi sociale, protejând, în acelaşi timp, drepturile fundamentale şi participarea activă ale cetăţenilor. (...) România se angajează să îşi adapteze sistemul de învăţământ la nevoile actuale şi emergente", a spus şeful statului în mesajul video transmis în cadrul sesiunii dedicate şefilor de stat şi de guvern a Summitului Transformării Educaţiei (Transforming Education Summit - TES) care are loc în marja celei de-a 77-a sesiuni a Adunării Generale a Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU).
Citește și: VIDEO Situl morții: Ucrainenii au exhumat peste 140 de cadavre din groapa comună de la Izium
Preşedintele Iohannis a precizat că România se află în etapa de implementare a unui demers "substanţial" de reformă, bazat pe rezultatele unei ample consultări intitulate "România Educată".
"Peste 10.000 de cetăţeni au fost implicaţi activ, această consultare devenind cel mai incluziv proces de creionare a politicilor din domeniu şi generând viziunea pentru educaţia românească la orizontul anului 2030", a spus acesta.
România co-prezidează în cadrul summitului, la iniţiativa preşedintelui Klaus Iohannis, linia tematică "Profesorii, predarea şi cariera didactică".
Citește și: A condus din Franța până în România de dorul părinților, dar a murit înainte cu câțiva km de casă
"Profesorii sunt inima educaţiei. Ca parte a reformelor recente, România s-a angajat să le asigure profesorilor din societatea noastră o pregătire iniţială şi continuă adecvată, salarii motivante şi un statut profesional înalt. De asemenea, facem eforturi să oferim profesorilor o mai mare autonomie în organizarea activităţilor şcolare. Participarea profesorilor la procesul decizional este esenţială pentru implicarea lor în transformarea sistemelor noastre educaţionale", a afirmat Iohannis.
El a indicat că în ultimul an, în România a fost iniţiat un proces de reflecţie asupra educaţiei privind schimbările climatice şi dezvoltarea durabilă, care s-a transformat într-o viziune strategică concretă, integrând în procesul educaţional filosofia Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă.