Evaluarea Naională 2024. Ce au descoperit profesorii la corectare: ”N-au știut pluralul”

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 28.06.2024 - 10:59
Evaluarea Naională 2024. Ce au descoperit profesorii la corectare: ”N-au știut pluralul” - Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)

Profesorii spun că mulți elevi au greșit la lucrările de la Evaluarea Națională 2024. Cei mai mulți s-au încurcat la unul dintre subiecte și nu au nimerit pluralul unui cuvânt.

SHARE

Profesorii spun că mulți elevi au greșit la lucrările de la Evaluarea Națională 2024. Cei mai mulți s-au încurcat la unul dintre subiecte și nu au nimerit pluralul unui cuvânt. 

Profesorii avertizează că nepermis de mulți copii nu știu să scrie corect.

Evaluarea Naională 2024. Ce au descoperit profesorii la corectare: ”N-au știut pluralul”

Ceik care au corectat lucrările la Evaluarea națională spun că elevii au făcut nepermis de multe greșeli .

„Surpriză, deși pentru mine nu este o surpriză, s-a greșit mult la punctul 8, unde trebuia să completeze cu formele corecte ale unor cuvinte.

Citește și: Ministerul Educației publică rezolvarea problemelor la matematică la Evaluarea Națională și baremul

 Cel mai mult au greșit la „complecși”, n-au știut că pluralul de la «.complex» este «.complecși». La «.negri» - în loc să-l ia cu un «i» l-au luat cu doi «i» și așa mai departe.

Note de 10 nu se vor lua la Română și din cauza faptului că nu știu să scrie formele corecte ale unor cuvinte. Aveau «ochii negri» și au luat «negrii», deși știu clar că pentru a avea doi «i» trebuie să stea în fața substantivului”, a precizat pentru „Adevărul” un profesor aflat într-un centru de corectare.

Greșelile sunt atât de des întâlnite în lucrările elevilor încât devine evident că a învăța să scrie corect nu mai este o prioritate nici în clasele primare și nici mai târziu.

„Au o problemă foarte gravă. Nu știu să scrie corect. Și se insistă în școală pe  «fix – ficși», «ortodox-ortodocși», «complex – complecși», eu din  clasa a V-a fac asta cu elevii mei”, explică profesorul.

Sunt diferențe, recunoaște acesta, între clase la trecerea de la ciclul primar la cel gimnazial, iar acolo unde învățătorul/învățătoarea a insistat mai puțin asupra scrierii corecte sarcina profesorului din gimnaziu va fi mult mai dificilă.  

„Unele învățătoare nu mai fac asta, unele învățătoare fac atâtea activități extracurriculare cu ei în timpul orelor, pentru că sunt în goana  după hârtii, certificate, adeverințe, încât ora de ortografie nu mai există.

Citește și: Subiecte Evaluare Națională, Limba română. Caracterizarea unui personaj din Cireșarii a pus probleme

Nici nu le corectează greșelile. Acolo unde părintele și el este needucat și nu vede greșelile și nu-l corectează... Și așa copilului i se pare corect să scrie «numi pare rău», sau «î-mi pare rău»”, adaugă profesorul.

Uneori, mai dezvăluie profesorul, trecerea de la clasele mici către gimnaziu aduce chiar conflicte între părinți și profesori. 

„Părintele nu înțelege despre ce este vorba, nu-și dă seama de greșelile copilului, știe în schimb că elevul a avut tot timpul FB și este supărat când la gimnaziu are 8 la Limba română. Cu mult prea mare ușurință se dă acest FB”, atrage atenția profesorul.

Și faptul că elevii sunt atrași tot mai greu spre lectură este o explicație pentru ce se întâmplă astăzi, mai spune profesorul.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te