Consilier în Ministerul Educației: 8 este nota optimă pentru un elev. Nu toți trebuie să vrea 10

DE Alex Darvari | Actualizat: 06.04.2022 - 13:31
https://www.europafm.ro/radu-szekely-si-gabi-bartic-explica-ce-este-si-cum-functioneaza-evaluarea-standardizata-video/ / British Council

 Elevii și profesorii vor avea un calendar al anului școlar organizat pe module. Vor fi eliminate tezele semestriale și va fi introdusă evaluarea digitalizată.

SHARE

„Standardele de evaluare sunt un lucru foarte important și ele trebuie dezvoltate. Nu există încă la nivel național, pe discipline, standarde clare de evaluare. Adică ce înseamnă un 8? Nota 8, care ar trebui să fie nota optimă, credem noi, pentru un elev; 9 și 10 este excelență, 8 este optim, dar ce este dedesubt înseamnă că trebuie să mai lucreze. Nu ar trebui să tindă toată lumea spre 10. Dar acestea sunt standarde care trebuie dezvoltate pe discipline și asta se va face odată cu schimbarea curriculară și odată cu planurile cadru care vor fi modificate după cum a declarat domnul ministru”, a spus Radu Szekely, consilier la Ministerul Educației, la Europa FM.

Citește și: Anul școlar, mai lung cu 13 zile. Cât de mult se merge la cursuri comparativ cu alte state europene


„Evaluările standardizate sunt bazate pe itemi obiectivi”


„Evaluarea sau corectarea standardizată despre care a vorbit domnul ministru va fi pilotată la bacalaureat, evaluarea națională și evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a – înseamnă pur și simplu corectarea aleatorie, fără să știi de unde vine examenul. Lucrarea se duce la profesori printr-o platformă, printr-o aplicație. Nu știe nimeni a cui este. Să vedem dacă în felul acesta se îmbunătățește calitatea corectării”, a adăugat Radu Szekely.

Citește și: Procentul elevilor care nu ar lua testul PISA este mai mare decât cel prezentat oficial

„Aceste evaluări standardizate care vor fi pilotate la sfârșitul acestui an școlar înseamnă niște evaluări pe competențe. Niște teste standardizate care evaluează competențele elevilor pe cele două discipline (comunicare și matematică), pe fiecare nivel. Aceste teste sunt bazate pe itemi obiectivi, testați, care, chiar dacă sunt diferiți – adică eu și dumneavoastră dacă am da testul acum, ar putea ca pentru aceeași competență să avem itemi diferiți. Dar ei vor spune evaluatorului că noi avem acea competență dezvoltată sau nu. Și elevul și profesorul, dar și familia vor primi un raport în urma acestei evaluări care nu dă o notă, ci dă un procentaj de realizare”, a explicat Radu Szekely la Europa FM.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te