Tranzacţia prin care Hyundai şi Daewoo ar fi creat cel mai mare constructor de nave, respinsă de CE

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 13.01.2022 - 17:07
Tranzacţia prin care Hyundai şi Daewoo ar fi creat cel mai mare constructor de nave, respinsă de CE. / Foto: newsmaritime.com

Preluarea de către Hyundai Heavy Industries a rivalei Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co Ltd, pentru a crea cel mai mare constructor mondial de nave, a fost respinsă joi de Comisia Europeană, din cauza temerilor că tranzacţia ar afecta concurenţa, transmite Reuters.

SHARE

În 2019, Hyundai a anunţat acordul cu Daewoo, parţial pentru a face faţă problemelor legate de supracapacitate în sectorul construcţiilor de nave. Compania sud-coreeană, care a solicitat în noiembrie 2019 aprobarea UE pentru această tranzacţie, a informat joi că ar putea contesta decizia Executivului comunitar şi a criticat faptul că CE s-a concentrat pe cotele de piaţă.

Ministerul Industriei de la Seul şi-a exprimat regretul privind decizia UE privind tranzacţia, care deja a fost aprobată de China, Singapore şi Kazahstan.

Citește și: VIDEO O tânără de 21 de ani trăiește ca un câine: e plimbată în lesă, latră, bea apă din bol

 

Preluarea Daewoo de către Hyundai ar vrea un colos cu o cotă combinată de piaţă de cel puţin 60%

Comisia Europeană consideră că tranzacţia va duce la crearea celui mai mare constructor mondial de nave, cu o cotă combinată de piaţă de cel puţin 60%, ceea ce ar lăsa puţine alternative de furnizare pentru clienţi. Tranzacţia ar reduce concurenţa pe piaţa globală a construcţiilor de nave mari care transportă gaze naturale lichefiate (LNG), apreciază Executivului comunitar, care critică firmele pentru că nu au făcut o ofertă oficială pentru remedierea temerilor privind concurenţa.

Cererea de nave mari pentru transportul LNG nu a fost afectată de pandemie iar perspectivele viitoare privind cererea sunt încurajatoare, susţine CE.

Citește și: Machine Gun Kelly a cerut-o de soție pe Megan Fox. Inelul de logodnă, cu smarald și diamant

"Ţinând cont că nu au fost prezentate soluţii pentru rezolvarea temerilor privind concurenţa, fuziunea ar duce la mai puţini furnizori şi la preţuri mai ridicate pentru navele mari care transportă gaze naturale lichefiate. De aceea am respins fuziunea", a declarat Margrethe Vestager, comisarul european pentru Concurenţă.

Este primul vot împotriva unei fuziuni al CE de la blocarea planului Thyssenkrupp şi Tata Steel de formare a unei societăţi mixte în 2019, din cauza temerilor că tranzacţia ar afecta concurenţa şi ar duce la majorarea preţurilor. 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.