Președintele Federației Operatorilor Români de Transport, Augustin Hagiu, a menționat că principala nemulțumire este legată de intenția Guvernului de a impozita diurnele acordate şoferilor.
Această măsură se traduce prin taxe imense datorate de firmele de transport care se confruntă cu probleme financiare serioase, susține Hagiu.
Acesta recunoaște că toți șoferii vor avea de suferit în urma protestului transportatorilor care vor circula cu viteză redusă începând de mâine, însă subliniază că s-a ajuns în această situației din cauza acțiunilor ANAF, pe care le califică drept abuzive.
„După ce a fost lăsată pe cont propriu de ani de zile şi a dus greul economiei pe timpul pandemiei, industria transporturilor este hărţuită de autorităţile de control fiscale, care au decis reîncadrarea diurnelor acordate şoferilor ca venituri de natură salarială şi impozitarea acestora cu impozit pe venit şi contribuţii sociale.
Controalele se efectuează, în cele mai multe cazuri, pe ultimii cinci ani, astfel că valoarea deciziilor de impunere rezultate se ridică la câteva milioane de euro la firmele cu parcuri în jur de 100 de camioane, depăşind cu mult cifra de afaceri pe 2-3 ani a acestor firme. Cu alte cuvinte, vorbim de sume imense, pe care în majoritatea cazurilor firmele sancţionate nu au fonduri din care să le achite", se arată într-un comunicat al asociaţiilor patronale din sector, citat de RFI.
O altă revendicare o reprezintă eliminarea tratamentului fiscal discriminatoriu de care beneficiază angajaţii la stat faţă de privaţi. Este vorba de prevederile HG 714/2018, care oferă bugetarilor posibilitatea de a deconta, fără documente justificative, 230 de lei pe noapte pentru cheltuieli de cazare. (Mai multe detalii pe RFI)