Noua „hartă” a A8: 16 tuneluri și 60 de poduri pe 31 km: UMB și Umbrărescu trec Carpații
 
                                            Cel mai dificil lot din sectorul montan, Grințieș-Pipirig, a fost adjudecat astă-vară de asocierea din care fac parte firmele lui Dorinel Umbrărescu. Ieri s-au parafat documentele.
Desemnată pe 18 iulie câștigătoare a licitației pentru atribuirea contractului de proiectare și construire a lotului Grințieș-Pipirig, asocierea SA&PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade-Euroasfalt a parafat ieri documentele cu cei de la Compania Națională de Investiții Rutiere. Procedura a fost lansată cu aproape un an în urmă, în noiembrie 2024, iar prețul licitat a fost de 5,97 miliarde de lei.
Cu acest contract, firma Spedition UMB are un front de lucru continuu, singură sau în asociere cu alte companii, de la Moțca până la Ditrău. Pe următorul lot, Ditrău-Joseni, a contestat atribuirea contractului către asocierea condusă de Danlin XXL (cu termen amânat pe fondul grevei judecătorilor de pe 1 octombrie pe 12 noiembrie), iar pe lotul Joseni-Sărățeni/ Sovata a fost desemnată câștigătoare, dar contractul încă nu a fost semnat.
Lung de 31,5 km, lotul Grințieș-Pipirig este considerat cel mai dificil tronson al Autostrăzii Unirii: 16 tuneluri (cel mai lung având 940 m), 60 de poduri și viaducte, două dintre ele lungi de peste 1 km. În total, aceste lucrări vor acoperi două treimi din tot lotul, respectiv 20 km. Volumul estimat al excavărilor este de 12,7 milioane mc. Durata contractului va fi de 54 de luni: 14 pentru proiectare și 40 pentru construirea autostrăzii.
Citește mai mult pe ziaruldeiasi
 
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                         
                        