Țara cu 1.000.000 de români care vrea 5.700.000.000€ de la șoferi. Ce taxe uriașe a impus?

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 08.07.2025 - 18:53
Nebunia taxelor: Țara UE care vrea 5.700.000.000 € de la șoferi. Drum „București-Constanța”, 33 lei - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Nebunia taxelor: Țara UE care vrea 5.700.000.000 € de la șoferi. Drum „București-Constanța”, 33 lei - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Nebunia taxelor: Țara UE care vrea 5.700.000.000 € de la șoferi. Drum „București-Constanța”, 33 lei - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Nebunia taxelor: Țara UE care vrea 5.700.000.000 € de la șoferi. Drum „București-Constanța”, 33 lei - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)

Nebunia taxelor, de import, de drum, de proprietate, de sănătate etc., cuprinde, se pare, întreaga lume, în contextul economic actual din ce în ce mai dificil. Țara UE în care se află una dintre cele mai mari comunități de români vrea să-i taxeze pe șoferi la kilometru.

SHARE

Autoritățile din Spania vor să încaseze aproximativ 5.700.000.000 € de la șoferi, anual, prin introducerea taxării la kilometru pe autostrăzile care, în prezent, sunt gratuite.

Taxa propusă este de 0,03 €/km pentru autoturisme, adică echivalentul a 0,15 lei/km, și de 0,14 €/km (0,71 lei/km) pentru vehiculele grele de marfă.

Ceea ce înseamnă că, pentru un drum de 223 km, ca cel de la București la Constanța, de exemplu, șoferii de autoturisme vor plăti în Spania 6,7 € (33 lei), iar camioanele, 31,2 € (156 lei), dacă propunerea va fi aprobată. 

Citește și: Veste proastă, pentru șoferi! Guvernul dublează taxa de drum pentru mașini. E mai ieftin în Elveția

Nebunia taxelor: Țara UE care vrea 5.700.000.000 € de la șoferi. Drum „București-Constanța”, 33 lei

Finanțarea drumurilor din Spania a revenit în dezbaterea publică. SEOPAN, echivalentul CNAIR, a propus o taxă pe autostrăzile care, în prezent, sunt gratuite, estimată la 0,03 euro/km pentru autovehicule.

Scopul este de a reduce povara asupra finanțelor publice și de a determina utilizatorii, în special străinii, să contribuie la întreținerea celor 13.674 km de autostrăzi în cauză.

Citește și: Șoferii vor plăti rovinietă în funcție de cât timp stau pe autostradă. De când se va întâmpla asta?

SEOPAN a declarat că vrea „un model de finanțare durabilă pentru drumurile spaniole” și a explicat că „Spania deține 68% din kilometrii de autostrăzi gratuite din întreaga Europă, ceea ce înseamnă că spaniolii plătesc pentru a circula în alte țări, în timp ce șoferii străini folosesc rețeaua spaniolă fără a contribui la întreținerea acesteia”.

Conform SEOPAN, există un deficit de investiții de 11,494 miliarde de euro în rețeaua rutieră din Spania.

Dacă propunerea SEOPAN va fi pusă în aplicare, se estimează că va genera venituri totale din taxe de 143 de miliarde de euro în 25 de ani (5,72 miliarde de euro pe an), cu economii la cheltuielile publice de 41,038 miliarde de euro.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te