sâmbătă 06 septembrie
EUR 5.0787 USD 4.3463
Abonează-te
Newsweek România

Miliarde de dolari. De ce valorează atât nişte prăjiturele aurii. Erau în pragul falimentului

Data publicării: 16.09.2023 • 20:03 Data actualizării: 16.09.2023 • 20:15
Miliarde de dolari. De ce valorează atât - Foto: Profimedia Images
Miliarde de dolari. De ce valorează atât - Foto: Profimedia Images

Twinkies sunt nişte prrăjiturele aurii, umplute cu cremă, care valorează acum miliarde de dolari. Strategia s-a schimbat și a schimbat obiceiurile calinare, iar asta a adus compania Hostess de la faliment (de două ori), la o afacere de 4,6 miliarde de dolari.

Acum zece ani, s-a întâmplat ceva de neconceput: drăgălaşele prăjituri auri Twinkies, care se topesc în gură şi, în timp ce se întâmplă lucrul ăsta, îţi lasă-n gură o senzaţie de catifea, au dispărut. Hostess Brands, producătorul prăjiturii aurii, a declarat faliment, pentru a doua oară într-un deceniu.

Compania și-a închis fabricile și a început procedurile de lichidare, declanșând o fugă în supermarketuri, în timp ce cumpărătorii își umpleau cărucioarele cu Twinkies, Ho Hos și alte exemplare tot mai rare de prăjituri pe care credeau că s-ar putea să nu le mai cumpere niciodată.

Miliarde de dolari. De ce valorează atât

Ceea ce s-a întâmplat în continuare a fost o revenire dramatică, pe care puțini ar fi putut-o anticipa. Două firme de investiții au salvat prăjiturile, plătind 410 milioane de dolari pentru mărcile Hostess și începând o restructurare a afacerii care a durat un deceniu.

Apoi a urmat o căutare obstinată pentru eficiență și pentru următorul Twinkie, iar toate acestea au culminat săptămâna aceasta, cu o înțelegere de vânzare a Hostess lui JM Smucker, pentru 4,6 miliarde de dolari.

Citeşte şi: În plin sezon estival, Kusadasi, una dintre cele mai mari agenții de turism din România, în faliment

Vânzarea de Ding Dongs, Cupcakes și Donettes la un preț delicios a fost posibilă datorită poveştii de succes pe care o are America, cu gustările, care a început cu mult timp în urmă și s-a intensificat în timpul pandemiei de Covid-19, conform The Wall Street Journal.

Este cea mai recentă întorsătură dintr-o saga pentru o companie al cărei cel mai emblematic produs a fost dezvoltat în timpul Marii Depresiuni, modificat în timpul celui de-al Doilea Război Mondial și făcut să reziste pe rafturi în ultimul deceniu.

Citeşte şi: Rețetă prăjitură Fanta. Mulți români își vor aduce aminte cu nostalgie de ea. Copiii o adorau

Și evidențiază singurul lucru, pe care oricine a gustat un Twinkie îl înțelege intuitiv: rareori a existat un moment prost pentru a paria pe dulceața americană.

Călătoria prăjiturii de la aproape de moarte – de două ori, până la subiectul unui război frenetic al licitațiilor, s-a desfășurat în timp ce giganții alimentari ai națiunii se străduiesc să atragă consumatorii, după ce au crescut prețurile la aproape tot ceea ce vând în magazinele alimentare.

Obsesia de lungă durată a Americii pentru gustări se ciocnește de exuberanța sa pentru noile medicamente de slăbit, care pot suprima apetitul consumatorilor.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră