„Dezvoltarea exporturilor reprezintă un mijloc de a spori gradul de competitivitate și, totodată, de a dezvolta economia românească pe termen lung. Astfel, strategia CCIR privind promovarea mediul de afaceri autohton are în vedere recucerirea piețelor tradiționale.
Mediul de afaceri din România trebuie să revină pe piețele tradiționale, acolo unde, în trecut, reușea să dezvolte relații economice puternice. În mod cert, zona Africii de Nord este una foarte ofertantă, iar dacă luăm în considerare creșterea volumului schimburilor comerciale cu Maroc, din ultima perioadă, constatăm un trend ascendent, o apreciere a sumei de la 786,1 milioane de euro, cât se înregistra la sfârșitul anului 2019, până la 1,2 miliarde de euro, la sfârșitul anului 2022.
Profit de această ocazie pentru a invita oamenii de afaceri din Maroc să participe la INDAGRA, cel mai important târg agricol din Estul Europei, în cadrul căruia putem organiza un eveniment special dedicat dinamizării relațiilor bilaterale România-Maroc”, a declarat președintele CCIR, dl. Mihai Daraban.
„În prezent, Marocul dezvoltă strategia de dinamizare a comerțului cu statele care fac parte din Uniunea Europeană și, având în vedere relația tradițională pe care o avem cu România, ne bazăm foarte mult pe implicarea atât a țării dumneavoastră, cât și a CCIR în dezvoltarea unor proiecte comune de anvergură. Ne dorim foarte mult să organizăm o misiune economică la București, chiar în marja târgului INDAGRA, Asociația Exportatorilor din Maroc fiind foarte interesată de piața românească, mai ales în ceea ce privește sectoarele auto, IT&C, logistică, servicii și turism.
Așa cum a menționat și președintele CCIR, dl. Mihai Daraban, rezultatele care vizează schimburile comerciale dintre cele două state sunt în creştere de la an la an, ceea ce înseamnă că există un potențial economic ridicat care trebuie să fie exploatat la maximum”, a declarat Ambasadorul Regatului Maroc în România, E.S. dl. Hassan Abouyoub.