Fără a avea pretenția că această analiză este exhaustivă, se despind totuși câteva concluzii principale. În general, timpii de parcurs scad ușor pe majoritatea rutelor principale, pe care vor circula și mai multe garnituri aparținând operatorilor privați.
Plus, în premieră, vom avea un tren direct și în extrasezon pe relația București-Mangalia, operat nu de CFR Călători, ci de Astra Trans Carpatic.
Club Feroviar a realizat această analiză luând „la puricat” mersul de tren în vigoare și cel viitor de pe marile magistrale. Au fost luate în calcul cele mai utilizate destinații și doar trenurile directe pe aceste relații, fie ele Regio sau Interregio, care circulă în zilele lucrătoare (comparația a fost făcută 15 noiembrie vs 13 decembrie). De menționat că nici în noul mers de tren nu vor fi puse în circulație garnituri cu rang de Intercity, care au fost eliminate din 2015.
Mersul Trenurilor 2021-2022 pe M800. Mult mai multe trenuri, dintre care unul direct București-Mangalia
Vom începe cu Magistrala 800, pentru că aici apar și cele mai multe modificări. În momentul de față, între București Nord și Constanța circulă opt perechi de trenuri pe zi, toate aparținând operatorului feroviar de stat CFR Călători. Acestora li se adaugă încă o pereche cu plecare/sosire din/în București Obor.
Ei bine, începând cu data de 12 decembrie, numărul perechilor de trenuri pe relația București Nord-Constanța va crește la 18, dintre care cinci vor aparține operatorilor privați, după cum urmează: unul Transferoviar călători și câte două Astra Trans Carpatic și Softrans.
Durata călătoriei până la malul mării scade în premieră sub două ore. În prezent, cele mai rapide trenuri între București Nord și Constanța sunt IR 1688 și 1683 (două ore), iar după 12 decembrie IR 1884 va face doar o oră și 56 de minute până la destinație. (Mai multe detalii pe Club Feroviar).