Dacă până acum, în mare parte, am văzut știri doar despre mașinile electrice, se pare că industria auto merge și mai departe. Veștile vin tocmai din România, aparent paradoxal.
Maşina cu hidrogen, creată de români
Niște cercetători din Vâlcea au reușit să construiască un automobil care funcționează cu hidrogen și consumă doar cinci bani la suta de kilometri.
Desigur, automobilul se află încă în stare de prototip, dar este important că și cercetătorii români reușesc să iasă în evidență cu astfel de descoperiri.
La Institutul de Cercetare pentru Tehnologii Izotopice de la Râmnicu Vâlcea, specialiștii au reușit să construiască prototipul.
Citeşte şi: Lupta pentru definirea hidrogenului verde, ca sursă de energie, implică o miză de miliarde de dolari
Acum, mai trebuie să și convingă Guvernul să investească în construirea mașinilor în serie și în stațiile de încărcare cu hidrogen, care ar trebui să formeze o reţea densă, altfel nu ai făcut nimic.
Alin Corbu, director ICSI Vâlcea, spune că notorul pe hidrogen "nu poluează cu absolut nimic. Hidrogenul intră în pilă, se descompune în curent și apă și nu avem poluare absolut deloc".
Citeşte şi: Mașinile pe baterii nu pot satisface toate nevoile. BMW și Toyota pariază puternic și pe hidrogen
"În primul rând", atrage atenţia Corbu, conform Daily Driven, "trebuie să avem stații de încărcare de hidrogen și după aceea se vor vinde și mașini. Sunt deja pe piață mașini care se vând. Germania are 164 de stații de încărcare cu hidrogen".
În medie, un astfel de automobil ar putea face plinul la prețul actual al hidrogenului, cu 300 de lei. Cu un astfel de plin, autovehiculul poate să circule pe o distanță aproximativă de 600 de kilometri.
E cam acelaşi lucru şi este ecologic
Să facem calcule. Rezervorul unei maşini cu motor cu ardere internă, de 1.600 cmc, consumă 5-7 litri la suta de kilometri, în afara oraşului, şi 7-9 litri la sută în oraş, chiar mai mult, dacă stăm bară la bară, cum este cazul Capitalei, la orele de vârf.
Să presupunem că mergem 600 de kilometri, cu o maşină din aceasta , pe benzină. Rezultă un consum de 36 de litri, dacă conducem preventiv şi economic şi avem şi noroc de drum bun, ca să mergem constant, fără să folosim în exces frânele, ambreiajul şi acceleraţia, în trafic greu.
La 8 lei litrul de benzină, rezultă un cost de 288 de lei. Cam acelaşi lucru deci. Şi, în cazul motorului cu pile de hidrogen, amprenta de carbon e zero.
Depinde şi de ecologia de la producerea hidrogenului
Bine, mai depinde şi cum a fost produs hidrogenul de încărcare, dar asta este o altă poveste. Hidrogenul se folosește deja de ani buni pe post de combustibil, pentru trenuri sau avioane performanțe, astfel încât ar putea fi folosit cu succes și la mașini.
Horia Necula, prorector al Universităţii Politehnice Bucureşti, spune că "tot ce vrem să facem astăzi este să-l apropiem de aplicațiile domestice, ca să zic așa, și să-l folosim pe post de combustibil alternativ, un combustibil ecologic pentru viitor".