Inflația prețurilor la alimentele din Marea Britanie încetinește: comercianții lansează promoții de Crăciun
Inflația prețurilor la alimentele din Marea Britanie încetinește, pe măsură ce comercianții locali lansează promoții de Crăciun..
Cifrele arată că prețurile cresc cel mai rapid la produsele din ciocolată, la carnea proaspătă și la sortimentele de cafea.
Ritmul inflației prețurilor la alimente din Marea Britanie a încetinit luna trecută, deoarece comercianții cu amănuntul au intensificat promoțiile înainte de Crăciun.
Aceasta a oferit o mică relaxare consumatorilor care se pregătesc pentru noi creșteri de taxe, în bugetul din această lună.
Inflația prețurilor la alimentele din Marea Britanie încetinește
Inflația prețurilor la alimente s-a situat la 4,7%, în cele patru săptămâni încheiate pe 2 noiembrie, în scădere de la 5,2%, în ultimele patru săptămâni, potrivit cifrelor publicate de Worldpanel by Numerator, cunoscut anterior sub numele de Kantar.
Datele oficiale, publicate luna trecută, au arătat că inflația generală din Marea Britanie s-a menținut constantă la 3,8%, în septembrie, inflația alimentelor înregistrând o încetinire.
Următoarele cifre oficiale sunt așteptate pe 19 noiembrie, cu puțin timp înainte ca ministrul de Finanţe Rachel Reeves să își prezinte bugetul, pe 26 noiembrie.
Citeşte şi: România, inflație de 8,5%, de 4 ori mai mare ca media UE. În Ungaria e doar 4%
Worldpanel a informat că prețurile au crescut cel mai rapid la produsele de cofetărie din ciocolată, carne proaspătă și cafea, iar cele la hârtie igienică, produse zaharoase și hrană pentru câini au scăzut cel mai rapid, conform The Guardian.
Acesta a declarat că vânzările de produse alimentare au crescut cu 3,2%, față de anul precedent, în perioada de patru săptămâni - cheltuielile pentru oferte speciale crescând cu 9,4%, comparativ cu o creștere de 1,8% la bunurile la preț întreg.
Cifrele, care arată că creșterea cheltuielilor este în urma ratei inflației prețurilor la alimente, sugerează că gospodăriile cumpără mai puține articole sau trec la opțiuni mai ieftine, inclusiv alternative la marcă proprie ale supermarketurilor și magazine cu discount, pentru a economisi bani.
Citeşte şi: Clasamentul în care România este pe locul 1 în Europa. De ce este cea mai proastă veste din 2025?
Lanțul de supermarketuri cu discount Lidl a fost de departe cel mai bun vânzător de produse alimentare cu magazine fizice.
Vânzările sale au crescut în vânzări cu 10,8%, în cele 12 săptămâni încheiate pe 2 noiembrie, beneficiind de căutarea unor prețuri mai bune și de deschiderea de noi magazine.
Tesco și Sainsbury's, cele mai mari două lanțuri de supermarketuri din Marea Britanie, au continuat să câștige cotă de piață.
Luptă între lanţurile de supermarketuri
Asda a continuat să se confrunte cu dificultăți , cu o scădere a vânzărilor de 3,9%. Cota de piață a Asda a scăzut cu un punct procentual, ajungând la 11,6%.
Morrisons este la un pas – 0,1 puncte procentuale – de a fi depășit de Lidl, devenind al cincilea cel mai mare lanţ de supermarketuri din Marea Britanie, vânzările lanțului cu sediul central în Bradford crescând cu doar 2,3%.
Cu toate acestea, creșterea venitului disponibil pentru persoanele cu venituri mai mari a beneficiat magazinele alimentare de lux Marks & Spencer și Ocado, vânzările înregistrând creșteri de 8,8%, respectiv 15,9%, în cele 12 săptămâni.
Acțiunile comercianților cu amănuntul listați la bursa din Marea Britanie, Tesco, Sainsbury's și M&S, au scăzut marți. Freddie Wild, analist la Jefferies, a sugerat că încetinirea creșterii ar putea fi „noua normalitate”.
Analiștii de la Citi au declarat că „performanța Sainsbury's și Tesco, în raport cu magazinele cu discount, s-a înrăutățit” și au sugerat că există riscul ca un mediu macroeconomic ostil să-i determine și mai mult pe cumpărători să caute chilipiruri, la magazine precum Aldi și Lidl.