Ministrul transporturilor, Lucian Bode a anunțat că va fi extinsă perioada pentru cei care aleg să plece voluntar.
Problema este că, dintre persoanele care pleacă voluntar fac parte și mulți oameni care au fost școliți pe banii companiei, cu sume considerabile, iar companiile private îi primesc cu brațele deschise, spun surse din interiorul companiei. Cei rămași așteaptă aprobarea de la Comisia Europeană pentru sprijinul financiar necesar restructurării, însă chiar și cu acei bani, este posibil ca Tarom să nu mai poată funcționa la parametri normali din cauza resursei umane de slabă calitate rămasă.
În momentul de față nu există niciun plan pentru anul viitor, nu există nicio listă a destinațiilor sau a numărului de curse, spun aceleași surse.
Asta în timp companiile low-cost încep deja să-și mute zborurile de pe aeroporturile secundare pe cele principale. Este și cazul companiei Blue Air, companie pentru care Comisia Europeană a aprobat o garanție românească pentru împrumuturi, în valoare maximă de aproximativ 62 de milioane EUR.
192 de șefi la Tarom
Problemele Tarom sunt însă mai profunde și s-au tot acumulat în timp.
"Când ai trei categorii de avioane, toate costurile care decurg de aici cresc, din păcate. Dar nu doar reînnoirea flotei trebuie să fie preocuparea. Şi este cuprinsă în planul de restructurare - optimizarea comercială - şi aici ştiţi foarte bine că am renunţat deja la rutele neprofitabile. Erau şapte, din câte îmi amintesc, pe extern. Ne-am gândit să creştem veniturile auxiliare prin acele vânzări la bord şi, cum am spus, reducerea numărului de agenţii externe şi interne. Cele externe le-am redus de la 14 la două. De asemenea, tot în planul de restructurare, compania TAROM are obligaţia să vină cu un plan de eficienţă organizaţională. Cum spuneam, reducerea numărului de personal - în proiectul aprobat de Consiliul de Administraţie erau vizate aproximativ 600 de persoane care vor primi salarii compensatorii între 6 şi 8 salarii medii. Sigur, înainte vom vedea ce se întâmplă cu plecările voluntare şi câţi vor opta pentru plecările voluntare. Din păcate, la TAROM avem un şef la nouă angajaţi. Sunt 192 de şefi", a declarat ministrul transporturilor, Lucian Bode.
Ministrul susține că "respectând acest plan cu toate etapele - reînnoirea flotei, optimizare comercială, eficienţă organizaţională, optimizarea costurilor legate de combustibil - undeva în 4-5 ani de zile compania TAROM trebuie să devină profitabilă, dar asta ţinând cont şi de ce se întâmplă în întreaga lume cu sectorul aerian".