Grindeanu își asumă deschiderea a 4 kilometri de autostradă. Proiectul, întârziat cinci ani de PSD

DE Petre Bădică | Actualizat: 07.12.2021 - 14:14
Grindeanu își asumă deschiderea a 4 kilometri de autostradă. Proiectul, întârziat cinci ani de PSD / FB
Grindeanu își asumă deschiderea a 4 kilometri de autostradă. Proiectul, întârziat cinci ani de PSD / FB

Numit ministru al Transporturilor de mai puțin de o lună, Sorin Grindeanu se laudă cu deschiderea unui ciot de autostradă boicotat ani de zile de PSD, partid din care face parte.

SHARE

Luni după-amiază a fost deschisă circulație pe încă un lot de autostradă - tronsonul de la Târgu Mureș la Ungheni (aeroport) din Autostrada Transilvania. Este un ciot de doar puțin peste 9 km - 4,5 km de autostradă și 4,7 km de drum de legătură cu patru benzi.

„Astăzi se deschide circulația pe autostrada Târgu Mureș-Ungheni. Vorbim de 4,5 kilometri care au profil de autostradă și 4,7 kilometri la profil de drum național cu două benzi pe sens. Rezultate concrete! Nu festivism!”, a spus Grindeanu.

Grindeanu și partidul care l-a propus pentru poziția de ministru al Transporturilor au întârziat cu 5 ani deschiderea ciotului de autostradă.

Citește și: Statul dă 270 milioane lei pe teste de salivă ce pot ajunge la gunoi fără ca cineva să plătească

Lotul de autostradă a fost scos la licitație în anul 2014, iar câștigătorul a fost anunțat în martie 2015. Emacons&Vega & Arcada au câștigat licitația  valoarea totală a lucrării fiind de 179.787.916 lei fără TVA. Finanțarea este de 85 % din Fonduri de Coeziune și 15 % de la Bugetul de Stat.

Durata contractului a fost stabilită la 60 luni din care: 12 luni – Execuție lucrări și 48 luni – Perioada de garanție.

PSD se laudă cu ce a dărâmat

Proiectul ar fi trebuit terminat în anul 2016 ceea ce nu s-a întâmplat. Asocierea a cerut renunțarea la contract în aprilie 2016. Câteva luni mai târziu, PSD avea să vină la putere și să conducă țara timp de trei ani. În acest timp, nu s-a început construcția la ciotul de 4,5 km. O jumătate de an, în 2017, Grideanu a fost premier.

Tronsonul a fost scos, din nou, la licitație în octombrie 2016, dar procedura s-a dovedit a fi o înșiruire de amânări și tergiversări. În martie 2017, s-au evaluat ofertele. Atribuirea lucrărilor către Strabag s-a făcut în noiembrie 2017, după care au urmat contestațiile.

Citește și: Brambureala cu testele de salivă: autoritățile nu s-au consultat înainte de licitație

 Strabag a semnat contractul de construcție în iunie 2020. Lucrările au început în momentul în care PSD era de șase luni plecat de la putere.

Ceea ce nu l-a împiedicat pe Grindeanu să se laude, ieri, cu deschiderea bucății de autostradă.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te