El a precizat, referitor la Portul Galaţi că va fi construit un cheu vertical pe o lungime de 868 m, vor fi suplimentate suprafeţele portuare şi vor fi modernizate zonele de acces rutier şi feroviar, valoarea actuală a investiţiei fiind de 780,256 milioane lei, iar proiectul va fi finalizat în 40 de luni. În legătură cu Portul Constanţa, Grindeanu a spus că va fi modernizată reţeaua feroviară, iar valoarea investiţiei este de 5,355 miliarde lei şi termenul de finalizare este 48 de luni.
„Am aprobat, astăzi, în Guvern noi investiţii pentru creşterea capacităţii de operare a Porturilor Constanţa si Galaţi! Mai exact, indicatorii tehnico – economici necesari construcţiei unei platforme multimodale în Portul Galaţi care va asigura mult mai eficient conexiunea pe reţeaua centrală pan europeana Rhin-Dunăre. Va fi construit un cheu vertical pe o lungime de 868 m, vor fi suplimentate suprafeţele portuare şi vor fi modernizate zonele de acces rutier şi feroviar.
Citește și: Deputat PSD, fost la Curtea Constituțională: 10.700 euro/lună. Jumătate din bani, pensia specială
Valoarea actualizată a investiţiei este de 780,256 milioane de lei, iar finanţarea este asigurată din fonduri europene (CEF şi POIM), fonduri de la bugetul de stat, sume din bugetul CN APDM SA Galaţi şi surse proprii ale unor partenerilor privaţi. Întregul proiect trebuie finalizat în 40 de luni”, a scris Sorin Grindeanu, miercuri pe Facebook.
Citește și: Liderii țărilor membre din NATO vor revizuirea cheltuielilor militare şi de ajutor pentru Ucraina
El a oferit detalii şi despre al doilea act normativ aprobat de Executiv referitor la Portul Constanţa.
„Al doilea act normativ este necesar continuării lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa. Prin aprobarea indicatorilor tehnico-economici se asigură sumele necesare unor investiţii care duce la creşterea fluxurilor de marfă şi transferarea acestora mult mai eficient de la modul de transport maritim la modurile de transport terestre.
Astfel, va creşte atât capacitatea de operare a Portului Constanţa, cât şi importanţa acestuia pentru aprovizionarea altor zone. Pe lângă modernizarea reţelei feroviare, proiectul prevede şi lucrări de consolidare care vor mări suprafeţele şi vor optimiza activităţile de manevră. Investiţiile au o valoare de 5,355 miliarde de lei şi trebuie finalizate în 48 luni. Finanţarea este asigurată prin fonduri europene, prin sume alocate Ministerului Transporturilor din bugetul de stat şi din venituri proprii ale CFR SA”, a conchis ministrul Transporturilor, scrie News.ro.