Ar fi vorba de o primă achiziţie a 20 de troleibuze, plus tramvaie. Municipalitatea ar intenţiona astfel să facă transportul public în oraş preponderent electric, autobuzele urmând a deservi Zona Metropolitană.
Troleibuzele ar putea să circule din nou pe străzile Iaşului, la peste 15 ani de la desfiinţarea acestui tip de transport. Primele mijloace ar putea ajunge rapid la Iaşi, cu finanţare asigurată printr-un program al Administraţiei Fondului de Mediu. Ghidul a fost lansat ieri la Iaşi, în prezenţa miniştrilor Costel Alexe (Mediu) şi Florin Cîţu (Finanţe). Documentaţia va sta în dezbatere timp de 30 de zile, iar spre sfârşitul lunii octombrie va fi lansat apelul de proiecte la nivel naţional. Oraşele poluate din ţară, aşa cum este şi cazul Iaşului, ar urma să aibă prioritate la accesarea unui fond total de 480 milioane lei. Din această sumă, Primăria poate întocmi un proiect în valoare de 53 milioane lei, în condiţiile unei cofinanţări locale de 20%. În februarie 2020, Clujul a pus în circulaţie 25 de troleibuze noi (dintr-un lot de 50 mijloace achiziţionate cu fonduri UE). Preţul unui troleibuz, marca Solaris, a ajuns la 2,9 milioane lei (inclusiv TVA). Cu 53 milioane lei, Iaşul ar putea cumpăra în jur 20 de troleibuze, dar proiectul Primăriei va cuprinde şi achiziţia de tramvaie.
Continuarea, în Ziarul de Iași.