Dezastru în București: alimentarea cu căldură și apă caldă este „deficitară“ la mii de blocuri

DE Valentin Mirică | Actualizat: 09.12.2020 - 14:00
Foto: Economica.net

Datele publice furnizate de Termoenergetica, compania care asigură apa caldă și căldura pentru majoritatea bucureștenilor, arată că sunt mii de blocuri unde alimentarea cu căldură este “deficitară“.

SHARE

“Parametrii insuficienți de furnizare a agentului termic“ scrie pe o listă de 31 de pagini care înșiră blocurile cu probleme. O mare parte din blocuri sunt în această situație de 4-5 zile. 

În 164 de blocuri, din 8785, agentul termic este complet întrerupt.

În 357 de puncte termice, adică peste 34%, funcționarea este “deficitară“. Temperatura apei calde furnizate este de 45 de grade Celsius, față de 55 de grade. 

Nicușor Dan: “Asta este situația pe care am moștenit-o“

„Nu putem să facem mai mult  decât am spus că vom face în campania electorală, din păcate. Există un indicator. Acest indicator este câtă apă se pierde, așa numita apă de adaos. Această cantitate de apă este de trei ori mai mare decât acum 3 ani și este cu 50% mai mare față de acum un an. Țevile din București au cu 50% mai multe găuri decât acum un an și de trei ori mai multe găuri decât acum 3 ani.

Asta este situația pe care am moștenit-o. Oricum sistemul ăsta mergea târâindu-se de ani de zile, s-a mai adăugat o chestiune – erau niște lucrări, tot de cârpeală, care s-a făcut în fiecare an vara și care anul acesta nu s-a făcut și aici este vina clară a fostei administrații, nu mai fac polemici politice că nu mai avem alegeri, dar este clar vina fostei administrații că toată această vară nu s-au făcut acele lucrări de mentenanță, de cârpeală care trebuiau făcute.

Nu mai spun de faptul că 4 ani nu s-au luat bani europeni și nu s-au făcut lucrările temeinice. Ce mai putem să facem în această iarnă este să acționăm cât de repede se poate și să informăm cetățenii despre asta. Se mai întâmplă un lucru – avem un call center la care am rugat și am detașat niște oameni din primărie care au fost foarte amabili să facă asta – se întâmplă să spunem oamenilor că o avarie durează de dimineață până seara, iar ei să constate că si a doua zi e frig. Sunt două fenomene pe care vreau să le explic – pentru că noi ne ducem, adică Termoenergetica se duce și cârpește, dă drumul, foarte fericit, am reparat avaria. Și pleznește imediat după – acesta este un fenomen.

Urmează trei luni pentru bucureșteni cam cum au fost aceste ultime două săptămâni, din păcate. Vă mai explic un fenomen – vineri noapte am avut o avarie majoră la Elcen, ceea ce înseamnă că sectoarele 2 și 3 au suferit de sâmbătă dimineața până în seara asta, sper ca în seara asta să fim în parametri optimi, și lucrul acesta se întâmplă pentru că fiind așa de multe găuri pe rețea, Elcen-ul ca să compenseze trebuie să lucreze ca un motor turat aproape la maximum. Se întâmplă, în momentul ăla să ai avarii și pe partea de producție

O reparație durează, în 95% dintre cazuri, mai puțin de 16 ore, cât e de dimineață până seara. Din păcate, este fenomenul pe care vi l-am explicat, se sparge imediat după. Există un site unde sunt trecute toate avariile și toate zonele unde aveți căldură sub parametri și mai aveți un număr de telefon la care de data asta se și răspunde și la care oamenii vă redau acea informație în sensul de – dacă locuiți într-o anumită zonă – când o să aveți din nou căldură. Din păcate, asta este tot ce putem să facem în momentul ăsta și în campania electorală, repet, nu am spus mai mult”, a explicat Nicușor Dan la Digi 24. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te