Centura Comarnic va fi scoasă la licitație anul acesta, a anunțat șefa Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Mariana Ioniță.
„Din analizele făcute cu cei de la mediu, ținând cont de potențialul turistic al zonei. Centura Comarnic, 7 km cu profil de autostradă, lucrăm acum la caietul de sarcini, la partea tehnică pentru proiectare și execuție. Până în 20 iulie avem termen să-l predăm colegilor de la achiziții. În această vară va fi lansată la licitație proiectarea și execuția variantei ocolitoare Comarnic la nivel de autostradă”, a spus Ioniță.
Tronsonul Comarnic – Brașov a fost licitat de trei ori, dar constructorii au renunțat, de fiecare dată să înceapă lucrarea, nereușind să găsească finanțare.
Amenințările lui Șova
Cel mai mare avânt (din vorbe, desigur) pe această porțiune de autostradă, unde nu s-a construit niciun kilometru, l-a avut guvernarea Ponta. Ministrul de atunci al marilor lucrări de infrastructură, Dan Șova, a amenințat că se mută cu cortul pentru a impulsiona lucrările.
"Proiectul e greu, reamintesc că în 2004 procedura a eșuat, la fel în 2011, pentru că proiectul nu a fost bancabil. Băncile nu au vrut să îl finanțeze. O începem și o terminăm până în 2016 chit că mă mut pe ea. Mă mut cu cortul pe autostrada Comarnic și tot o termin”, spunea Șova acum 6 ani.
A treia licitație pentru autostradă a eșuat lamentabil.
Dan Șova s-a mutat la pușcărie până când, cu ajutorul CCR, s-a decis rejudecarea dosarului său de la zero.
Ponta nu mai e Parlamentar
Pe când era premier, Victor Ponta a spus că dacă până în 2016 nu se termină autostrada spre munte atunci nu va candida la alegerile parlamentare.
Acum, se pregătește să candideze la funcția de șef al statului în 2024 .
"Pe 28 februarie se anunţă precalificarea probabil pentru Bucureşti-Braşov, nu e Comarnic-Braşov. Dacă nu este gata până în 2016, nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Braşov şi cu Piteşti-Craiova", a spus Ponta la Realitatea TV în februrarie 2013.