Un drum nou, lung de 80 km, care străbate crestele unui munte din România, a fost finalizat recent și urmează să fie dat în circulație. A costat aproximatuv 73.000.000 de euro. Mai sunt însă câteva lucruri de pus la punct.
SHARE
Unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din România, dar și cel mai scump drum județean din țară, a fost finalizat. Este cunoscut cu numele de Transapuseana și a costat aproape 80.000.000 de euro.
Este vorba despre Drumul judeţean 107I din judeţul Alba. Construcția sa a fost finalizată și urmează să se facă recepția.
Are o lungime de aproape 80 de kilometri și a fost realizat parţial cu fonduri europene.
Cum arată un drum nou de 80 km care străbate crestele unui munte din România? A costat 73.000.000 €
Tronsonul face legătura între municipiul Aiud (autostrada A10) şi zona Bucium (Abrud - DN 74).
”Drumul străbate una dintre cele mai sărace zone din România, de la Aiud-Râmeţ-Ponor-Mogoş-Bucium şi este o oportunitate pentru dezvoltarea economică şi turistică a zonei. Deja, pe acest drum sunt mii de turişti care îl străbat cu autoturismul, dar în mod special este o atracţie pentru motociclişti”, notează jurnaliştii de la Ziarul Unirea.
”Am început proiectul de modernizare a drumului cu gândul de a dezvolta o zonă atât de frumoasă a Apusenilor, dând o şansă celor care au trăit de-a lungul timpului aici şi reclădind alături de oameni harnici şi dedicaţi comunităţilor din care provin. Prin intermediul Transapusenei, arătăm tuturor românilor ce lucruri frumoase avem în judeţul Alba”, a declarat pentru ziarulunirea.ro, preşedintele Consiliului Judeţean Alba, Ion Dumitrel.
Recepţia lotului 2 se va face la sfârşitul lunii septembrie.
”Constructorul, care şi-a făcut treaba exemplar, respectând termenele de execuţie şi standardele foarte ridicate de calitate, va solicita stabilirea recepţiei la terminarea lucrărilor. Recepţia în cauză nu poate fi făcută mai târziu de 30 septembrie 2024”, a precizat Haţegan.
Pentru realizarea drumului s-au folosit peste 46.000 de tone de beton asfaltic, peste 71.000 de tone de strat de binder, peste 64.000 de metri cubi de piatră spartă pentru fundaţii şi peste 35.000 de metri de parapet metalic. De asemenea, cantitatea de beton folosit pentru lucrări de consolidare este de 35.202 metri cubi.
Textele publicate în această rubrică sunt advertoriale plătite conform Legii 334/2006 privind finanțarea activităților partidelor politice și a campaniilor electorale.