"Unele cheltuieli de personal nu se justificau. Gândiţi-vă, de exemplu, că s-a redus şi structura personalului de pază, care era de tipul pazei aeroportului de Kandahar, probabil. Numărul acestora s-a redus cu 40% şi nu se întâmplă nimic", a spus, marți, Bolojan.
El a mai spus că cei 18 pompieri vor fi puși să gestioneze și servicii de handling.
"Toate aceste măsuri pe care le propunem sunt preluate de la alte aeroporturi şi se dovedesc că funcţionează", a susținut Bolojan.
"Consiliul Judeţean acordă anual din banii bihorenilor o subvenţie de 1,5 milioane de euro pentru ca aeroportul să funcţioneze în bune condiţii. Nu este totuna dacă aceşti bani sunt folosiţi pentru servicii sau pentru salarii", a spus președintele CJ Bihor.
Din 2023, conform "directivelor aflate în vigoare", Consiliul Judeţean Bihor nu va mai putea să aloce subvenţii pentru aeroport. "Dacă nu se iau măsuri din timp pentru creşterea veniturilor şi scăderea cheltuielilor, vă puteţi da seama că vom avea nişte probleme serioase", a arătat Bolojan.
Pe de altă parte, Consiliul Județean Bihor a inițiat o procedură de selecție a consiliului de administrație a aeroportului, iar Tudor Jivdav, fost director al Aeroportului "Henri Coandă" din Bucureşti, va fi propus președintele CA-ului.
Compania de Aeroporturi București are 1516 angajați, iar conducerea a anunțat, în februarie, că nu va face restructurări, deși în 2020 traficul a scăzut masiv și a avut pierderi de 130 de milioane de lei. Totuși, salariul mediu a scăzut de la circa 13.000 de lei pe lună la 10.000 de lei/ lună.