Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), care se află sub umbrela Ministerului Transpoturilor, a inaugurat cu surle și trâmbițe, pe 20 mai 2025, o nouă parcare, P7, în fața terminalului Plecări al Aeroportului Internațional Henri Coandă.
Are 671 de locuri, dar, deși nu e vreo construcție supraetajată, scump, ci doar o platformă betonată, asfaltată și trasată cu vopsea, tarifele sunt similare cu cele de la spectaculosul Dubai International Airport (DXB), care include cel mai mare terminal din lume.
Citește și: România va avea un nou aeroport internațional, lângă București. Investiția se ridică la 400.000.000€
Aștepți pe cineva la Aeroportul Otopeni? Atenție, parcarea costă cât în Dubai! Vezi noul tarif
Dacă mergi să aștepți pe cineva la Aeroportul Otopeni, este bine de știut că, odată cu inaugurarea noii parcări P7, CNAB a stabilit și noi tarife de parcare.
Pregătește minimum 10 lei (2 euro) pentru jumătate de oră sau 20 de lei (4 euro) pentru o oră, pentru că nu e niciun minut gratuit. Parcarea este doar cu tarif orar pe termen scurt de 20 lei/oră în ambele parcări „short term”, P2 și P7.
Citește și: „Strategie” de dezvoltare: Taxă de 5€/pasager, pe al doilea cel mai mare aeroport din România
Tariful de parcare de 20 lei/oră la termen scurt de la Aeroportul Otopeni e similar, de exemplu, cu cel al celei mai scumpe parcări (Premium) de la Dubai International Airport (DXB), unde până la 2 ore de parcare costă 40 dirhami, adică circa 48 lei, respectiv, 24 lei/oră.
Tariful de parcare pe termen lung de la Aeroportul Otopeni, tarif minim aplicabil de 100 lei/24 ore, concurează și el cu cel din cea mai scumpă parcare (Premium) de la DBX (152 lei pentru prima zi și 121 lei pentru fiecare zi în plus).
Altfel, la DBX, într-o parcare „long term economy” poți să-ți lași mașina cu 85 lei/24 ore pentru prima zi și cu 61 lei pentru fiecare zi în plus.
În 2024, Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a înregistrat un profit brut de 662 milioane lei.