API: „Zero șanse ca cele 11 loturi ale A7 să fie contractactate până la finalul anului”

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 13.07.2022 - 13:06

„Șansele ca toate cele 11 loturi rămase din A7 să fie contractate până la finalul acestui an sunt ZERO”, susține Asociația Pro Infrastructură. E a transmis o replică ministrului Sorin Grindeanu, după ce acesta a acuzat organizația că e formată din „activiști ai unui partid.

SHARE

„Domnule Grindeanu, nu mai mințiți!”, a reacționat miercuri Asociația Pro Infrastructura după ce Sorin Grindeanu a acuzat într-un interviu la RFI că asociația ar fi "mai mult activiști ai unui partid politic" și a contrazis ONG-ul cum că "termenul […] ca până la sfârșitul anului [CNAIR] să aibă semnate toate contractele pe A7, cele 13, rămâne în picioare".

Citește și: SUA: În caz de război cu China, vom ataca întâi controlul comenzilor. China: Suntem gata oricând!

„În primul rând, Asociația Pro Infrastructură nu a fost, nu este și nu va fi niciodată subordonată vreunui partid politic, din niciun punct de vedere. Comunitatea noastră a fost fondată în septembrie 2011, iar organizația (API) în mai 2015. Avem o experiență de aproape 11 ani în monitorizarea independentă și obiectivă a tuturor proiectelor majore de infrastructură de transport, ceea ce nu se poate spune despre "ministrul" Grindeanu.”, a reacționat Asociația Pro Infrastructura, o organizație construită în jurul unui forum de discuții populat de oameni pasionați de infrastructură și care a devenit deja de mulți ani cea mai vizibilă și avizată voce din partea societății civile pe partea de monitorizări a proiectelor de infrastructură din țară.

Citește și: 1.600 de noi dosare deschise în Dosarul Colectiv. ISU și Primăria S4 nu vor să plătească daune

„În al doilea rând, promisiunea fantezistă că vom avea semnate, până la 31.12.2022, toate cele 13 contracte de pe A7 Ploiești-Pașcani este o minciună gogonată repetată total iresponsabil!”, acuză API.

„Realitatea? Doar loturile 1 și 2 din Ploiești-Buzău sunt parafate acum. Pe al treilea Curtea de Apel București tocmai a dat decizia definitivă, admițând parțial două contestații și obligând CNAIR să reevalueze mai multe oferte. Deci mai durează, mult și bine. Pe Buzău-Focșani avem oferte depuse (din 10.05.2022) pe toate cele 4 segmente, dar niciun câștigător inițial.

Mai mult, pe Focșani-Bacău (3 sectoare) nici nu avem vreo licitație lansată! Iar pe Bacău-Pașcani CNAIR ne-a anunțat luni, 11 iulie 2022, că a trimis documentația la ANAP pentru cele 3 loturi, iar licitația va putea începe efectiv abia după validarea ei în 10 zile, dar au fost și cazuri când ANAP a trimis-o înapoi la CNAIR pentru modificări”, consemnează Asociația Pro Infrastructura.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.