Clienții povestesc că au fost păcăliți să încheie contract cu reprezentanții acestei firme, iar facturile au venit apoi mult umflate. Firma are peste 23.000 de clienți și acum va fi obligată să le achite compensații celor care au fost taxați în plus, pe lângă amenda primită.
ANRE a făcut controlul în urma numeroaselor sesizări primite de la oameni. Schimbarea abuzivă a contractelor este una dintre abaterile pentru care furnizorul GRENERG - ELECTRIC NET a fost amendat.
ANRE a amendat un furnizor de electricitate cu 740.000 de lei. Facturile au fost umflate
O clientă din Prisaca, județul Caraș-Severin, povestește că a ajuns să semneze contract după ce o reprezentantă a firmei a venit la ei în sat și a anunțat că furnizorul care era deja în zonă se vinde.
Emanuela Condureanu, fostă clientă: „Intră în insolvență și atunci se mută. Pentru că tariful este mult mai mic, că e firmă românească și din astea. Am plătit facturi exorbitant de mari, cu foarte mulți kilowați în plus.
Citeşte şi: România trebuie să acționeze urgent pentru combaterea sărăciei energetice
Erau foarte mulți kilowați și noi nu consumam atât. Sunt foarte multe persoane care au fost păcălite cu facturi umflate, sunt foarte mulți la noi în sat aici.”
Măsuri dure luate de ANRE
Oamenii au renunțat la contract după ce și-au dat seama că facturile sunt mult mai mari decât la fostul furnizor. 84 de abateri au găsit inspectorii ANRE, iar amenzile totale ajung la 740.000 de lei.
George Niculescu, președintele ANRE: „Erau complet, complet în afara regulamentelor și procedurilor pe care le stabilim la nivelul autorității. Am dispus măsuri de conformare, facturarea cantităților exacte de energie electrică inclusiv pentru consumatorii care nu mai sunt la acest furnizor. Și pentru aceștia facturile se vor recalcula.”
Firma ar trebui să recalculeze facturile până cel târziu pe 15 iulie. Dacă nu va plăti, se poate ajunge la retragerea licenței de funcționare.
CItește și Cum poți schimba gratis furnizorul de energie electrică sau gaz? Cât durează procesul?
Înainte să încheiați un contract cu un furnizor de energie, puteți analiza ofertele pe site-ul POSF.RO – comparatorul de prețuri al Autorității de Reglementare în Domeniul Energiei. Aici găsiți și date de contact.
Apoi, este indicat să verificați dacă factura a fost emisă corect. Este important să trimiteți lunar citirea, pentru a vă asigura că factura este conform consumului.
Dacă găsiți nereguli, puteți să trimiteți o sesizare – pe site-ul ANRE, la secțiunea Contact – Depune petiție. Și aici găsiți și o listă cu documentele necesare.