VIDEO Imagini unice cu asteroidul „ucigaș de orașe” care trece pe lângă Pământ cu 66.000 km/oră

DE Alex Darvari | Actualizat: 05.02.2024 - 10:27

Imagini unice asteroidul „ucigaș de orașe”, care trece pe lângă Pământ cu 66.000 km/oră, au fost publicate vineri de NASA. Asteroidul de mărimea unui stadion s-a apropiat cel mai mult de pământ dintre toți asteroizii care „ne-au vizitat” în ultimul secol.

O rocă spațială "potențial periculoasă", de mărimea unui stadion de fotbal, a ajuns în cel mai apropiat punct al planetei noastre de peste 100 de ani și nu se va mai apropia de noi atât de tare, timp de secole.

Un asteroid "potențial periculos", de mărimea unui stadion de fotbal, a trecut vineri (2 februarie) în siguranță pe lângă Pământ și, astfel, va ajunge în cel mai apropiat punct de planeta noastră din ultimii peste 100 de ani. De asemenea, vor mai trece cel puțin câteva secole până când roca spațială va mai ajunge vreodată atât de aproape de noi.

Masivul asteroid, numit 2008 OS7, are un diametru de aproximativ 271 de metri și va trece pe lângă Pământ la o distanță de aproximativ 2,85 milioane de kilometri, potrivit Jet Propulsion Laboratory (JPL) al NASA. Pentru context, aceasta este de peste șapte ori mai departe decât luna orbitează în jurul Pământului.

În timp ce a trecut pe lângă Pământ, asteroidul s-a deplasat cu o viteză de aproximativ 66.000 km/h (41.000 mph), potrivit JPL.

VIDEO Imagini unice cu asteroidul „ucigaș de orașe”, care trece pe lângă Pământ cu 66.000 km/oră

Pentru a compara circumferința acestei roci spațiale cu cea a altor asteroizi, aceasta este de aproximativ jumătate din dimensiunea asteroidului Bennu, pe care NASA l-a vizitat și de pe care a prelevat mostre, scrie livescience

Citește și: Noi indicii despre viaţa antică pe Marte. Ce a descoperit roverul Perseverance

Din cauza dimensiunii și proximității sale față de Pământ, asteroidul a fost clasificat ca fiind potențial periculos, în ciuda faptului că nu se va apropia niciodată suficient de mult pentru a avea un impact cu planeta noastră, arată previziunile JPL. Dacă roca spațială s-ar prăbuși vreodată pe Pământ, aceasta este suficient de mare pentru a distruge un oraș mare, precum New York.

Citește și: NASA va trimite spre Soare cel mai rapid obiect făcut de om. Ce viteză va atinge?

Cu toate acestea, obiectul nu a fost suficient de puternic pentru a fi considerat un asteroid "ucigaș de planete", precum meteoritul Vredefort sau roca spațială care a distrus dinozaurii în urmă cu 66 de milioane de ani.

NASA a identificat aproximativ 25.000 de asteroizi potențial periculoși, deși un procent semnificativ dintre aceștia nu sunt la fel de mari ca iminenta rocă spațială. Se așteaptă ca unul dintre acești asteroizi mortali să lovească Pământul la fiecare 20.000 de ani, a relatat anterior Live Science.