Primul Bugatti Chiron din România are 2.304 motoare și peste 1.000.000 de piese

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 26.09.2019 - 15:43

Primul supercar Bugatti Chiron ajuns în România nu trece ITP-ul și nu poate fi înmatriculat. Este o jucărie extremă, atât pentru adulți, cât și pentru copii, realizată de specialiștii Lego Technic în mărime naturală.

SHARE

Producătorul de jucării are o lungă istorie alături de constructorii de mașini speciale sau exclusiviste, realizând machete detaliate și complexe pentru fel de fel de modele, precum Aston Martin-ul DB5 al lui James Bond cu mitraliere ascunse în aripi, scaun ejectabil sau plăcuțe de înmatriculare interschimbabile.

Dar proiectul Bugatti Chiron, cu motor de 16 cilindri și cutie de viteze cu opt trepte ”funcționale”, care se mișcă, este unic. Realizat doar din piese Lego, fără a se folosi adezivi, modelul este complet funcțional și autopropulsat, putând găzdui doi pasageri. Lego a mai făcut o replică 1:1 de Porsche 911 GT3 RS, însă cu un grad de complexitate mai mic.

Construcția la scară 1:1 a integrat peste 1.000.000 de piese și este propulsată de motoare 2.304 motoare Lego Power Function, cu o putere totală de 7,2 cai putere și un cuplu de 92 Nm, 4.032 roți dințate și 2.016 osii Lego Technic. Mașina poate atinge o viteză de peste 20 km/h, chiar dacă este echipată, ca și supercar-ul original care poate ajunge la 435 km/h, cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup2.

Pentru realizarea proiectului s-au creat pentru prima dată noi tipuri de cărămizi transparente, iar anumite piese portante ale mașinii au fost construite exclusiv din cărămizi și piese Lego Technic. În total, s-au folosit 58 de tipuri de piese fabricate special pentru realizarea modelului.

Macheta reușește să copieze designul exterior și liniile originale ale Chiron-ului, creând o structură complexă din segmente triunghiulare interconectate. Mai mult decât atât, interiorul mașinii respectă cele mai mici detalii ale modelului original, de la scaune până la bord și volan, totul creat cu ajutorul pieselor Lego Technic.

Echipat cu spoiler spate funcțional, ce folosește Lego Power Functions și Pneumatics, vitezometru funcțional construit în întregime din piese Lego Technic, faruri și stopuri, volan detașabil și pedale de frână, toate complet funcționale, modelul uimește orice pasionat de mașini. Pentru a-l construi, a fost nevoie de peste 13.000 ore de muncă pentru dezvoltarea și construcția propriu-zisă.

„Această mașină în mărime naturală creată cu piese Lego Techni înregistrează o serie de premiere la multe capitole și, prin realizarea proiectului, am împins limitele propriei noastre imaginații.

De peste 40 de ani, Lego Technic le permite fanilor de toate vârstele să-și testeze creativitatea cu un sistem de construcții care îi provoacă nu doar să creeze design-uri noi, ci și să proiecteze funcții noi.

Proiectanții Lego Technic și cei de la fabrica Kladno din Republica Cehă, cea care construiește și modelele impresionante pentru magazinele Lego și parcurile Legoland, au reușit cu succes atât să recreeze formele emblematice ale modelului Chiron, cât și să facă posibilă conducerea acestui model.

Este un exemplu fascinant al sistemului de construcție Lego Technic și al potențialului său de reinventare creativă”, a declarat Lena Dixen, Vicepreședinte în cadrul Departamentului de Marketing al Grupului Lego.

Dacă în România, Bugatti-ul Chiron din Lego este expus la intrarea în showroom-ul eMAG Baneasa în perioada 26 septembrie – 2 octombrie, macheta funcțională a fost testată și pe circuitul Ehra Lessien din Germania, un spațiu unic construit pentru viteză.

Deși nu are viteza uluitoare de 420 km/h a modelului Bugatti Chiron original, motoarele Lego Technic Power Functions au reușit performanța impresionantă de a propulsa mașina la puțin peste 20 km/h, arătând că „Build for Real” nu este doar un slogan.

Mașina a fost condusă de Andy Wallace, fost pilot profesionist, care a câștigat de mai multe ori cursele de 24 ore de la Le Mans și Daytona, fiind astăzi pilotul oficial Bugatti.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te