O mașină electrică Dacia Spring a luat foc în mod inexplicabil și s-a făcut scrum. Posesorul automobilului a spus că înainte de a se întâmpla acest lucru, de sub mașină s-a auzit un zgomot infernal apoi a început să iasă fum.
Din fericire nu a fost nicio persoană rănită, iar mașina era asigurată Full Casco.
O Dacia Spring a luat foc din senin. Ce s-a întâmplat cu doar câteva momente de a arde ca o torță
Incidentul s-a întâmplat în Timiș, în Beregsău Mare. O femeie tocmai își luase copilul de la școală și se îndrepta spre casă când a auzit un zgomot bizar.
Proprietarul mașinii a povestit întâmplarea pe grupul Dacia Spring Romania (Oficial)
Și a postat și câteva fotografii cu automobilul ars în întregime.
Citește și: VIDEO Un „bombardier” cu mașină electrică Dacia Spring a scos ranga la un șofer care l-a claxonat
”Astăzi, în jurul orelor 17.00 Dacia mea Spring a trecut în neființă. O mașină electrică de care am fost extrem de mulțumiți timp de un an și jumătate, fără erori, încărcată doar la priză, acasă.
Înainte de a-și da sfârșitul obștesc, mașina era condusă de soție și m-a sunat disperată că se aude un zgomot infernal de sub mașină că o combinație de șuierat - scârțâit puternic ajungând în 300 de metri în fața casei.
De sub mașină, din zona bateriei a început să se propage un fum care alterna de la des la mai puțin vizibil. În maxim 15 minute mașina ardea generalizat.
Spaima prin care a trecut soția și copiii nu o mai explic aici. Mașina s-au făcut scrum și este pentru prima dată când efectiv regret achiziția ei.
Citește și: A renunțat la mașina electrică și a revenit, după un an, pe „motorină”. Nu era sigur de autonomie
Dețin asigurare Casco full și mașina mai era în garanție încă 18 luni. Nu acuz pe nimeni, nu doresc reclamă negativă și mai ales nu îmi doresc să văd din partea voastră comentarii răutăcioase. Vreau doar să vă expun experiența aceasta nefastă și să știți ce urmează în cazul în care vă veți lovi de aceeași situație”, a spus proprietarul mașinii.
”E primul Spring de care am auzit că a ars”
Utilizatorii grupului unde a postat proprietarul mașinii au comentat întâmplarea și l-au încurajat spunând că trebuie să ia partea bună a lucrurilor și anume că familia este în siguranță.
Pe de altă parte, internauții au spus că nu au mai auzit ca o astfel de mașină să ia foc.
”Bine că ai avut Casco și nu a fost nimeni rănit și nici incendiul nu s-a extins la altceva. Oricum e primul Spring care am auzit că a ars, nu știu dacă au mai fost cazuri în România sau în alte țări în care se vinde”, a scris un membru al grupului.
Care ar putea fi cauza incendiului. Explicația unui expert
Printre cei care comentează pe grup a postat și o persoană din București ce pare să fie un expert în astfel de mașini. Comentatorul explică din ce cauză ar fi putut lua foc mașina și cum se stinge o mașină electrică în flăcări.
”În primul rând, îmi pare rău că a-ți trecut prin așa ceva. Cel mai important e că toată lumea e bine, că nu ați rămas prun pustietate etc. Cel mai bine era dacă nu se întâmpla.
Autoturisme au tot ars în ultimi 130 de ani din varii motive indiferent de tipul de propulsie și combustibil. Desigur la cele mai multe dintre ele incendiul se stinge cu apa, având în vedere natura combustibililor. La mașinile electrice e puțin diferit.
Bănuiala mea este că a fost o celulă defectă, care a ajuns să aibă rezistență internă foarte mare și s-a comportat că un scurt circuit, supra încalzind și celallate celule care treptat, la început lent, de acolo fiind și zgomotul, unul specific unor petarde sau artificii în faza aprinderii, înainte să explodeze, ulterior reacția accelerandu-se pe măsură ce s-au aprins mai multe celule.
Ele se aprind datorită căldurii și apoi ar spontan, conținând f mult oxigen. Pe vremuri și la dimensiuni mai mici se băgau în saci de azbest. Între timp a fost interzis fiind cancerigen. Cu cât e mai mare bateria mașinii cu atât reacția după aprindere e mai violentă și mai greu de stins.
Aceste defecte se pot vedea prin monitorizarea tensiunii pe viecare modul în parte. Acolo unde există un BMS ( bateria management system) avansat poate afișări inclusiv eroare în bord. O astfel de celula/modul de baterii cu defect prezintă risc de incendiu în zona de jos respectiv de sus dpdv al încărcării. Adică sub 15% respectiv peste 80% zone unde acumulatorul începe să se încălzească.
În altă ordine de idei, pentru cârcotașii din mediul online, procentul de mașini electrice care au luat foc este mult mai.mic decât procentul de mașini termice care au luat foc. Cât despre branduri auto ale căror mașini electrice au luat foc inexplicabil putem mantiona: Hyundai, Tesla, VW, probabil mai sunt și alții. Ideea este că are legătură cu calitatea acumulatorilor și nu cu un producător auto anume. Doamne ferește de așa pățanie!”, a scris utilizatorul grupului.