Ușor, ușor, România devine unul dintre cei mai importanți producători de anvelope din Europa.
După Michelin, Continental, Pirelli și Nokian, își deschid fabrică și japonezii de la Yokohama.
Citește și: Premiile „Tire Technology”: Anvelopa anului - Michelin Primacy 5, Nokian Oradea, cea mai eco fabrică
Gigantul japonez al anvelopelor Yokohama închide fabrici în SUA și Cehia și vine în România
Yokohama Rubber, unul dintre cei mai mari producători de anvelope din lume, a cumpărat, prin filiala locală Yokohama TWS Romania SRL, fabrica de cauciucuri off-road pentru industria minieră, utilaje terasiere și vehicule de transport agabaritice Euro Tyres Manufacturing SRL de la Drobeta Turnu Severin, cu 35.000.000 de dolari, fără TVA.
Citește și: România, noul pol Michelin pentru anvelopele de camioane. Producția din Polonia, mutată la Zalău
Fabrica de anvelope off-road speciale (OTR) de la Drobeta a fost înființată în 1978, iar construcția a fost finalizată în 1983, cu dotări tehnologice pentru producție de proveniență japoneză. După Revoluție, uzina a fost redenumită Rotras și privatizată.
Euro Tyres Manufacturing SRL a intrat în faliment în ianuarie 2025, după aproape 7 ani de insolvență, și scoasă la vânzare prin licitație de lichidatorul judiciar.
Citește și: România, pe harta celor importanți producători de anvelope pentru autovehicule din lume
În ianaurie 2025, Yokohama Rubber a anunțat închiderea fabricii de anvelope off-road speciale, „cross-ply”, din Cehia.
Iar în februarie 2025, japonezii au notificat închiderea unei fabrici de cauciucuri pentru vehicule agricole din Spartanburg, Carolina de Sud, SUA, potrivit european-rubber-journal.com.