Jaguar reintroduce modelul E-Type, despre care Enzo Ferrari spunea în 1962 că ”E cea mai frumoasă mașină din lume”, în producție (foarte limitată), pentru a marca 50 de ani de la retragerea sa.
Citește și: FOTO Jaguar E-Type, „cea mai frumoasă mașină” după însuși Enzo Ferrari, împlinește 60 de ani
La 50 de ani de la pensionare, Jaguar E-Type intră iar în producție. Pregătiți vreo 500.000 €
Divizia internă de vehicule istorice a producătorului auto, Jaguar Classic, a folosit schițele originale pentru a construi două noi E-Type de la zero pentru un client din Asia de Sud-Est, dezvăluindu-le la o jumătate de secol după ce ultimul exemplar al mașinii originale a ieșit de pe linia de producție din Coventry. Prin urmare, dacă deja ați pregătit cei circa 500.000 €, ați făcut-o degeaba.
Ambele sunt coupe-uri decapotabile, unul finisat în Signet Green și celălalt în Opal Black, variații ale combinațiilor de culori care se aflau pe lista de opțiuni în 1974.
Puterea noilor bijuterii pe patru roți provine de la motorul cu 6 cilindri în linie, de 3,8 litri, care a propulsat modelul E-Type în perioada 1961-1964, dar acum acesta este echipat cu injecție electronică, în locul carburatorului SU triplu original, și cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, în loc de 4.
Citește și: Care este cea mai importantă maşină din anul în care te-ai născut?
Jaguar nu a dat o cifră de putere, dar fără îndoială că este mai mare decât cea de 265 CP a E-Type Seria I.
Și interiorul noilor E-Type a fost modernizat. Există, de exemplu, un radio cu Bluetooth și parbriz încălzit.
Citește și: VIDEO Povestea singurei mașini care a ajuns să denumească o clasă. Golf a împlinit 50 de ani
Apoi, în conformitate cu poziționarea lor extrem de exclusivistă, modelele E-Type comemorative sunt echipate cu scaune din piele Bridge of Weir, cusută manual, o consolă centrală din aluminiu, gravată cu o schiță originală de design E-Type, și comutatoare din argint pe panoul de bord.
Iar renumita firmă de bijuterii din Birmingham Deakin & Francis a refăcut emblemele originale „growler” în aur de 18 carate.
Jaguar nu a fost dezvăluit cât de mult vor costa cele două noi E-Type-uri, dar prețul va fi semnificativ mai mare decât pentru E-Type „Reborn” (circa 400.000 €) realizat de Jaguar Classic în 2021 - o restaurare mai degrabă decât o mașină „nouă”.
Fiecare E-Type nou a necesitat mai mult de 2.000 de ore de manoperă.