marți 14 octombrie
EUR 5.0879 USD 4.4034
Abonează-te
Newsweek România

Coaliția la putere vrea mașini cu motoare mari și scumpe, de 30.000 €, pentru angajații la stat

Data publicării: 14.03.2022 • 14:35 Data actualizării: 14.03.2022 • 20:41
Coaliția la putere vrea mașini cu motoare mari și scumpe, de 30.000 €, pentru angajații la stat. / Foto: carkeysny.com
Coaliția la putere vrea mașini cu motoare mari și scumpe, de 30.000 €, pentru angajații la stat. / Foto: carkeysny.com

Membrii PSD, PNL și UDMR din cadrul Comisiei pentru administrație au înaintat spre votare în Parlament un proiect prin care statul și firmele de stat își pot achiziționa anul acesta mașini mai scumpe.

La modul general, aleșii propun ca valoarea autovehiculelor ce pot fi cumpărate de autorități, instituții publice, inclusiv autoritățile administrației publice locale, societățile și companiile naționale cu capital integral sau majoritar de stat să crească cu 28% în 2022, de la 18.000 de euro la 23.000 de euro, TVA inclusă.

Citește și: Reorganizare: Uzina Ford Craiova, „vândută” Ford Otosan din Turcia cu de 10 ori prețul din 2008

Mașini cu motoare de peste 1.6 litri și preț de până la 30.000 de euro, pentru companiile de stat din energie

Companiilor de stat din energie se pare că nu le plac mașinile ieftine, cu motoare mici sau eco, electrice ori electrificate. Proiectul membrilor PSD, PNL și UDMR din cadrul Comisiei pentru administrație publică și amenajarea teritoriului include o excepție clară în acest sens.

„Prin excepție de la prevederile alin. (8), societățile, societățile naționale și companiile naționale cu capital integral sau majoritar de stat, care activează în domeniul energiei electrice, al gazelor naturale și al petrolului, pot achiziționa autoturisme cu capacitate cilindrică mai mare de 1.600 cm3 și al căror preț poate depăși contravaloarea în lei a sumei de 23.000 euro, inclusiv TVA, dar nu mai mare de 30.000 de euro, inclusiv TVA, calculată la cursul BNR din data inițierii procedurii de atribuire a contractului de achiziție, cu aprobarea ordonatorului principal de credite sau a ministerului de resort, după caz, numai în cazuri temeinic justificate și dacă au realizat profit anual fiscal în anul precedent”, se arată în proiectul de modificare aflat la vot.

Citește și: VIDEO Sătul să dea cu Ferrari-ul în gropi, Rod Stewart a pus mâna pe lopată și și-a asfaltat strada

Ciudat, având în vedere trendul și angajementele eco, proiectul nu propune nicio limită de poluare și nu impune ca vehiculele achiziționat de stat să fie măcar electrificate, dacă nu, în mare parte, 100% electrice. Singura preocupare a fost cilindreea mai mare de 1.6 litri și prețul de până la 30.000 de euro, ceea ce indică că pretențiile depășesc clar nivelul Dacia Logan sau Dacia Duster, fie ele și full options.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră