Cea mai rapidă mașină electrică atinge 472 km/h. Care este recordul de viteză pentru una pe benzină?


Producătorul chinez de mașini electrice BYD a proiectat și testat un supercar cu o viteză maximă care rivalizează cu cele mai bune mașini pe benzină. Vehiculul a atins 472 km/h în testul desfășurat în august.
O mașină electrică s-a apropiat foarte mult de recordul de viteză stabilit de mașinile pe benzină omologate pentru circulația pe drumurile publice.
Astfel, brandul chinez de vehicule electrice BYD a construit cel mai rapid supercar complet electric din lume, doborând recordurile anterioare, cu o viteză maximă de 472,41 km/h.
Mașina electrică ce a stabilit recordul are 2.960 cai putere
Acest record a fost stabilit pe pista de testare ATP Automotive Testing Papenburg din nordul Germaniei, pe 8 august, de modelul YANGWANG U9 Track Edition al BYD, scrie iflscience.com.
Cu 2.960 cai putere și un raport putere-greutate de 1.341,5 cai putere pe tonă (1.217 cai putere pe tonă), YANGWANG U9 Track Edition a depășit precedentul record de viteză pentru vehicule electrice de 431,62 km/h, stabilit de Rimac Nevera R în iulie.
Citește și: Nou record mondial pentru o mașină electrică: 5.479 km în 24h, înconjurul Pâmântului în sub 8 zile
Această mașină este sora mai mică a primului supercar complet electric al BYD, YANGWANG U9, care are 1.300 cai putere și a fost lansat vara trecută.
Track Edition păstrează asemănarea cu modelul standard U9, având același design aerodinamic.
De asemenea, este construit pe același sistem de alimentare, care are patru motoare electrice independente și control al cuplului pe toate roțile, precum și un sistem de control al caroseriei, care menține mașina cât mai stabilă posibil la accelerare, încetinire sau în viraje.
Supercarul model YANGWANG U9 Track Edition, cea care a stabilit recordul de viteză pentru mașini electrice - Foto: BYD
Bateria „Blade Battery” cu litiu-fier-fosfat rămâne aceeași, cu forma sa dreptunghiulară plată care permite o răcire eficientă și o densitate energetică crescută, au declarat reprezentanții BYD pe site-ul companiei.
Această baterie poate fi încărcată de la 30% la 80% în doar o jumătate de oră, mai susțin aceștia.
Pentru a depăși recordul de viteză de 275 km/h stabilit de U9 în august 2024, inginerii BYD au construit un sistem de control al temperaturii pentru baterie și motor, adaptat condițiilor extreme.
Citește și: Stație pentru mașini electrice cu energie gratis, de la Soare, în București. Plinul la Spring, în 5h
De asemenea, au adăugat „prima platformă de vehicule ultra-înaltă tensiune de 1200 V produsă în serie din lume”, au mai precizat reprezentanții BYD.
Aceasta înseamnă că, în medie, bateria, motorul, sursa de alimentare, aerul condiționat și alte componente sunt aduse la 1200 de volți.
„Anul trecut, am crezut că am atins apogeul. Nu m-am așteptat să-mi bat propriul record atât de curând”, a declarat Marc Basseng, pilotul profesionist german care a stabilit recordul.
„Dar iată-ne aici, pe aceeași pistă, cu noi tehnologii care au făcut acest lucru posibil.”
Acest nou record plasează supermașinile electrice la o distanță foarte mică de omoloagele lor pe benzină.
În prezent, cele mai rapide mașini omologate pentru circulația pe drumurile publice sunt Koenigsegg Jesko Absolut, care se estimează că atinge o viteză maximă de 500 km/h - deși acest lucru nu a fost încă dovedit concret - și SSC Tuatara, care a atins o viteză de 475 km/h.