Distilatul de prune tradițional românesc, țuica, a devenit „ambasadorul României” într-un restaurant de lux din capitala Germaniei.
Citește și: Trucul prin care poți obține un rachiu cu un conținut ridicat de alcool. Ingredientul ce trebuie pus
Țuica făcută la un „alambic” dintr-un sat din Argeș, la un restaurant cu 2 stele Michelin din Berlin
„Suntem într-un restaurant de două stele Michelin la Berlin cu patru dintre sortimentele noastre. A fost cireaşa de pe tort să ni se ceară produsele acolo şi să le pună în barul lor.
Mi se pare impresionat şi frumos ca distilate tradiţionale româneşti să fie într-un restaurant cu stele Michelin“, a povestit Irina Mărăşoiu, fondatoarea brandului Pater, pentru ZF.
Citește și: Cum se prepară țuica fiartă? Rețeta care nu dă greș niciodată. Micile secrete al servirii ei
Familia Mărăşoiu din satul Bogați, judeţul Argeş, produce ţuică din generaţie în generaţie, iar la finalul anului 2017 a apărut brandul Pater.
Povestea acestui brand a pornit cu ţuica de prune, însă portofoliul Pater s-a diversificat în ultimii ani şi cu alte distilate, precum rachiu de pere, mure, gutui sau struguri, lichioruri şi vişinată.
„Străbunicul a avut cazanul satului, bunicul a avut cazanul satului, tata a avut cazanul satului şi produceam ţuică în gospodărie cu prune din livezile noastre, pe care le muncim noi. Acum, avem o distilerie artizanală. (...)
Pater a apărut din pasiune şi e povestea familiei noastre. Vrem să creştem brandul şi sper să ajungă la băiatul meu şi la nepoţii mei“, a spus Irina Mărăşoiu.
Citește și: Câtă țuică ai voie să produci acasă? Se schimbă legea. Ce efecte produce?
Pater este un brand premium, nişat şi nu este un brand ieftin.
„Noi vrem să fim pe piaţa din România, vrem să educăm consumatorul și oaspeţii restaurante lor care ne văd să ne guste. Ne-am con centrat foarte mult pe București, pentru că sunt aici și am putut să mă ocup personal de locaţii.
Acum, produsele ajung și la Cluj, și la Constanţa, și la Iași, și la Timișoara, Craiova sau Pitești.
Este un distilat românesc, este tradiţional, trebuie să fie respectat și poate să ajute la creșterea ideii de brand de ţară.“, a explicat Irina Mărășoiu, adăugând că, dacă un client, într un bar, dă 30-40 lei pe o băutură, poate să dea 40 lei și pe un pahar de țuică, ce nu trebuie să fie mai prejos decât whisky-ul.