Sighetul Marmației: România și Ucraina, legate printr-un pod din lemn peste Tisa care stă să cadă

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 09.09.2022 - 11:53
România și Ucraina, legate printr-un pod din lemn peste Tisa care stă să cadă. / Foto: Vasile Moldovan, Facebook

Podul rutier din lemn cu un singur sens de circulaţie şi două trotuare pietonale care traversează râul transfrontalier Tisa spre localitatea Solotvino, Ucraina, necesită reparaţii în regim de urgenţă, a informat primarul municipiului Sighetu Marmaţiei, Vasile Moldovan.

SHARE

"Este necesară intervenţia în regim de urgenţă de punere în siguranţă a podului, prin refacerea trotuarelor pe toată lungimea lui, precum şi verificarea şi retensionarea tuturor tiranţilor pentru readucerea elementelor la starea iniţială", a spus Vasile Moldovan.

Edilul a mai subliniat că sunt afectate elementele de rezistenţă a podului, degradate constant de evoluţia albiei râului transfrontalier.

Citește și: Dacia Duster costă și peste 49.000 de euro în Germania. SUV-ul e echipat complet pentru deszăpezire

Reabilitarea podului din lemn dintre România și Ucraina, peste Tisa, ar costa 22 de milioane de lei

"Până la începerea lucrărilor de reabilitare este necesară urmărirea periodică a stării tehnice a podului, în mod special a elementelor de rezistenţă la care s-au constatat degradări şi evoluţia în timp a albiei.

Întrucât valoarea totală a lucrărilor se ridică la o sumă de peste 22 milioane lei, iar municipiul Sighetu Marmaţiei nu are posibilitatea de a suporta astfel de cheltuieli, am înştiinţat Prefectura şi Consiliul Judeţean Maramureş şi am solicitat sprijinul Guvernului pentru alocarea acestor bani din fondul de rezervă bugetară.

Sper să nu fim constrânşi, în situaţia în care nu vom primi sprijinul solicitat, să închidem circulaţia pe pod pentru a nu periclita siguranţa cetăţenilor", a mai spus Vasile Moldovan.

Citește și: VIDEO DAC 120 DE, super-basculanta electrică a lui Ceaușescu: 1.040 de cai și înălțime cât 2 etaje

Traficul rutier şi pietonal peste pod a crescut vertiginos odată cu începerea războiului din Ucraina, fiind traversat, zilnic, de sute de cetăţeni ucraineni, pe jos sau cu automobile, pentru a ajunge în România.

Podul din lemn peste râul Tisa a fost construit la începutul anilor 2000, pentru a asigura o legătură optimă cu Ucraina din judeţul Maramureş.

De asemenea, pentru o perioadă scurtă de timp, autorităţile ucrainene au utilizat traficul feroviar cu judeţul Maramureş pentru transportul cetăţenilor, fiind avantajaţi de existenţa în judeţ a unei linii ferate cu ecartament lat, specific perioadei sovietice, însă, din cauze necunoscute, traficul feroviar între cele două părţi a fost suspendat. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te