Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, supranumit „Golden Gate de România”, a fost inaugurat la începutul lunii iulie 2023. În 12 luni, podul de 500.000.000 de euro a fost reasfaltat de mai multe ori.
Podul peste Dunăre de 500.000.000€, reasfaltat parțial, după o rețetă nouă. Pe care sens se circulă
De asemenea, în martie 2024, au apărut tasări periculoase la rampa de urcare pe pod de pe malul brăilean, viaduct care face legătura cu blocurile de ancoraj.
Citește și: RUȘINOS Podul peste Dunăre de 500.000.000€, cârpit cu bitum, ca să nu facă șoferii accident
Şoferii pot circula din nou pe pod, pe sensul Tulcea-Brăila, care a fost închis acum trei luni, pentru reasfaltare de la zero, cu o nouă reţetă mai rezistentă, scrie Digi24.
Formula a fost testată în laboratoare din Italia și ar trebui să facă față cu brio autoturismelor cu tiraj mare.
„Această rețetă asfaltică nouă este mai dură decât asfaltul inițial, tocmai de aceea dacă pot să apară probleme vor apărea în perioada sezonului rece, din cauza faptului că un asfalt mai dur nu este atât de elastic precum un asfalt mai maleabil, dar cel maleabil a arătat ce probleme creează", este de părere Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.
Citește și: VIDEO - PERICOL: Podul de 2.500.000.000 lei de la Brăila trebuie reasfaltat. A ținut un singur an
Sensul de circulație folosit până acum, cel dinspre Brăila, este închis provizoriu, pentru reparaţii.
Cu toate acestea, sensul respectiv va fi refăcut cu noua mixtură doar după ce noul asfalt îşi va dovedi eficienţa pe timpul iernii, spune beneficiarul CNAIR.
„Vor reface planeitatea și la rampa la care s-a tasat dinspre Brăila. Ei spun ca au reușit să stopeze în acest moment tasările, dar va trebui monitorizat până anul viitor, să vedem dacă într-adevăr s-au stopat sau nu tasările", spune Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.