Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, supranumit „Golden Gate de România”, a fost inaugurat la începutul lunii iulie 2023, dar lucrările au fost făcute în bătaie de joc.
În 12 luni, podul de 500.000.000 de euro a fost reasfaltat de mai multe ori.
Citește și: VIDEO - PERICOL: Podul de 2.500.000.000 lei de la Brăila trebuie reasfaltat. A ținut un singur an
De asemenea, în martie 2024, au apărut tasări periculoase la rampa de urcare pe pod de pe malul brăilean, viaduct care face legătura cu blocurile de ancoraj.
RUȘINOS Podul peste Dunăre de 500.000.000€, cârpit cu bitum, ca să nu facă șoferii accident
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au anunţat că cel mai probabil în data de 8 octombrie va fi turnat primul strat de mixtură bituminoasă pe podul de la Brăila.
„Despre podul de la Brăila pot să vă spun că antreprenorul firmei italiene a venit cu o nouă reţetă de mixturi bituminoase, s-au făcut sectoare experimentale, până acum toate testele au fost pozitive, astfel încât suntem convinşi că soluţia pe care o adoptă la momentul acesta este una bună, care nu mai avea acele probleme pe care le cunoaştem cu toţii. În octombrie, acum, la început, cel mai probabil pe 8, vor începe să aştearnă primul strat de mixtură bituminoasă pe podul de la Brăila, urmând ca după finalizarea primei căi să treacă şi la a doua şi să avem podul în condiţii optime de circulaţie", a declarat directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, a fost inaugurat în urmă cu un an, pe 6 iulie 2023, însă a fost afectat de mai multe probleme apărute la suprafaţa asfaltică.