Peste 80% dintre tineri doresc să își cumpere o casă. Un sfert dintre ei nu au bani puși deoparte
Cei mai mulți tineri care au sub 35 de ani și-ar dori să investească în achiziția unei locuințe. Din păcate, 25% dintre ei trăiesc cu banii de la o lună la alta.
Locuința se află în fruntea agendei financiare a tinerilor români, 82% dintre cei cu vârste între 18 și 35 de ani considerând că statul ar trebui să facă mai mult pentru a-i sprijini în acest domeniu.
Economii insuficiente: 59% dintre tinerii români au rezerve care le ajung doar pentru o lună sau chiar mai puțin, iar 25% spun că nu le rămân bani la sfârșitul lunii.
Peste 80% dintre tineri își doresc să își cumpere o casă, însă un sfert dintre ei nu au deloc economii
Creșterea costurilor de trai și salariile modeste fac ca majoritatea tinerilor români să nu aibă rezerve financiare adecvate – de obicei, nu mai mult decât echivalentul a două luni de cheltuieli. Cu toate acestea, peste jumătate spun că economiile lor ar acoperi cheltuielile pentru o lună sau chiar mai puțin. Această situație le afectează aspirațiile, menținându-i concentrați pe nevoile imediate.
Dintre cei 75% dintre tinerii români care au bani rămași la sfârșitul lunii, 31% îi transferă într-un cont de economii, iar 23% îi lasă în contul curent. Doar 13% aleg un produs de investiții financiare – un procent mai mic decât cei 16% care își riscă banii la jocuri de noroc.
Un aspect din sondaj care atrage atenția este faptul că o modalitate larg acceptată de a avansa în viață este emigrarea: 70% dintre tinerii români declară că ar fi dispuși să se mute în străinătate pentru a-și continua cariera sau pentru a-și mări veniturile.

Tinerii își doresc o locuință - Foto: Freepik
Peste jumătate dintre tineri (57%) s-ar muta într-un alt stat membru al UE, iar aproape un sfert (23%) în SUA. Această tendință ar putea determina factorii de decizie politică să creeze oportunități în țară, inclusiv prin oferirea de locuințe la prețuri accesibile în zonele urbane unde economia este în plină expansiune și există locuri de muncă disponibile, potrivit unui studiu Cook Communications.
Tinerii români se bazează pe canale informale pentru educație și informații financiare. Principalele surse sunt: căutările pe internet (42%), părinții (41%) și rețelele sociale (34%), în timp ce doar 12% urmăresc influenceri.