Oul românesc, în blockchain

DE Alex Darvari | Actualizat: 07.05.2021 - 11:29

Carrefour oferă cumpărătorilor posibilitatea de a verifica traseul parcurs de un produs de la fermă până în coșul de cumpărături.

SHARE

Ouăle de la Ferma Rojiște sunt produse Carrefour marca „Filiera Calității“, la care compania a aplicat tehnologia blockchain pentru prima dată în România. 

Carrefour oferă consumatorilor șansa de a descoperi informații, direct de la fermă, despre originea și calitatea produselor pe care le consumă.

Ferma Rojiște se află în județul Dolj și livrează către Carrefour între 75 și 100% din producția zilnică de ouă. Găinile sunt crescute în hale moderne și spațioase și au posibilitatea de a se mișca liber pe un teren cu iarbă. Sortarea și ambalarea ouălelor se face cu tehnologie de ultimă generație și în condiții de maximă igienă.

Prin «Filiera Calității»
și alte mărci proprii,
Carrefour
ajută

consumatorul să facă
alegeri informate“

Ferma Rojiște este condusă de familia Duică, iar afacerea a început în 2014, când a fost achiziționată o primă hală aflată, atunci, în paragină. 

„Am reușit să amenajăm trei hale unde creștem 45.000 de găini, care primesc hrană fără organisme modificate genetic din produse vegetale de origine românească. Produsul pe care îl oferim cumpărătorilor, prin intermediul partenerului nostru Carrefour, este sănătos și este produs transparent“, a explicat Nicu Duică. 

La fermă muncesc 25 de persoane

Responsabil de „Filiera Calității & Bio“, Coline Montini, a menționat că parteneriatul a fost posibil doar după ce Ferma Rojiște a obținut toate avizele și documentele care atestă că obțin un produs sănătos la standardele de calitate Carrefour. 

„Am verificat expertiza lor în domeniu și ne-am asigurat că dețin tehnologia necesară pentru a intra în „Filiera Calității“ Carrefour. Vrem să facem lucrurile durabile și să ajutăm fermierul să progreseze, să ne adaptăm mereu. 

Oul de la ferma Rojiște este primul produs propriu marca „Filiera
Calității“ Carrefour pentru care aplicăm tehnologia blockchain Dar, în timp, vor apărea și altele“.

Cum funcționează „Filiera Calității“ 

Clientul scanează codul QR de pe ambalajul de ouă, ajunge pe pagina dedicată, introduce numărul lotului care e vizibil tot pe ambalaj și află informații despre: locația și numele fermei sau al fermierului, informații veterinare despre găinile care au făcut ouăle, cu ce au fost hrănite, cum au fost crescute păsările din ferma de ouă, data ambalării ouălor și alte date care completează trasabilitatea produsului. 

„Clienții noștri își doresc să cumpere produse românești de a căror origine să fie siguri, să afle mai multe despre felul în care sunt crescute și hrănite animalele de la care provin aceste produse și să aibă garanția că toate angajamentele noastre în legătură cu calitatea și siguranța mărcilor proprii Carrefour sunt respectate de partenerii noștri. 

Prin aplicația blockchain, împărtășim în mod transparent aceste informații cu clienții noștri, care pot afla unde s-au născut găinile ouătoare, care este ferma în care sunt crescute și care sunt condițiile de bunăstare animală asigurate de fermier“, a declarat Gabriela Rădulescu, Director Calitate, Carrefour România.

„Filiera Calității“ Carrefour reprezintă un program prin care compania realizează parteneriate de lungă durată direct cu producătorii locali și internaționali pentru a oferi consumatorilor produse de calitate, la prețuri accesibile. 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.