Avertisment din partea unei bănci cu privire la o nouă escrocherie. Oamenii sunt convinși să dezvăluie date personale. Acestea sunt folosite în fraude cu prejudicii grave.
Totul începe cu un SMS care pare să vină din partea băncii. Oamenii intră în panică și încep să urmeze pașii pe care îi dictează escrocii,
Newsweek a scris în nenumărate rânduri despre acest fel de escrocherii, iar autoritățile îndeamnă la prudență. Cu toate acestea, tot mai mulți oameni devin victimele acestor infractori.
O nouă escrocherie țintește clienții băncilor. Cum sunt convinși oamenii să dezvăluie date personale
Escrocheria aceasta a fost depistată de o bancă din Germania dar este clar că este răspândită în foarte multe țări, având în vedere că mesajele sunt generate automat de AI, traduse în multe limbi, uneori cu multe greșeli.
Citește și: O nouă escrocherie îi vizează pe clienții băncilor. Atenție, nu faceți click pe butonul portocaliu!
Însă oamenii sunt speriați și, crezând că li se vrea binele, cad în capcană.
Echipa de urgență informatică a Sparkassen-Finanzgruppe trage un semnal de alarmă: în prezent circulă mesaje SMS frauduloase, trimise pe numele caselor de economii. Scopul infractorilor este de a convinge clienții băncii să dezvăluie datele personale.
Escrocii folosesc SMS-urile pentru a-și atrage victimele către site-uri web false, așa-numitele site-uri de phishing, pentru a „reînnoi” TAN.
Citește și: O nouă escrocherie îi vizează pe românii care își caută loc de muncă. Ce le cer escrocii la telefon
Acolo, utilizatorii sunt rugați apoi să dezvăluie informații importante, cum ar fi:
Date de acces bancare online
Date personale
Numărul cardului Sparkasse
Detalii card de credit
Scopul infractorilor este clar: doresc să obțină cât mai multe informații confidențiale pentru a le folosi abuziv pentru alte activități criminale. Infractorii cibernetici pot folosi datele pentru a provoca daune financiare semnificative.
O nouă escrocherie țintește clienții băncilor. Cum sunt convinși oamenii să dezvăluie date personale - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Citește și: FOTO Atenție la mesajele frauduloase pe WhatsApp: Un sucevean s-a ales cu un credit de 40.000 de lei
Banca avertizează cu privire la frauda telefonică – autorii conving victimele să facă transferuri
Prin urmare, Sparkasse avertizează cu fermitate împotriva introducerii oricăror date pe site-urile de phishing. Potrivit informațiilor, infractorii ar putea folosi și datele furate pentru a efectua apeluri telefonice frauduloase.
Aceștia se prefac a fi angajați ai băncii de economii și pot chiar să folosească numărul de telefon fals al băncii. Victimelor li s-ar cere apoi să autorizeze dispozitivul unui fraudator ca fiind de încredere sau să-l confirme prin introducerea unui TAN și astfel să verifice un transfer efectuat de către fraudatori. Clienții pot pierde mulți bani ca urmare.
Citește și: O escrocherie fură datele și banii instant. Primești un mesaj în numele băncii că ai contul blocat
Victimele au pierdut mii de euro
Poliția Criminală din Dortmund avertizează în prezent cu privire la cazuri similare de fraudă telefonică împotriva clienților Sparkasse . În martie, un cuplu căsătorit din Lünen a fost convins de un angajat fals al unei bănci de economii să facă un transfer și astfel a pierdut 3.000 de euro.
Un cetăţean în vârstă din Dortmund a fost lovit deosebit de puternic în ianuarie: bărbatul a transferat infractorilor 55.000 de euro. Potrivit Sparkasse, oricine a introdus date pe un site de phishing ar trebui să contacteze banca imediat pentru a avea acces la banca online, cardul Sparkasse și cardul de credit blocat, scrie ruhr24.de.