joi 23 octombrie
EUR 5.0823 USD 4.3826
Abonează-te
Newsweek România

O escrocherie periculoasă îi vizează pe clienții unei bănci cunoscute. Conturile sunt golite instant

Data publicării: 23.10.2025 • 10:20 Data actualizării: 23.10.2025 • 10:20
Contul bancar poate deveni ținta escrocilor - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
Contul bancar poate deveni ținta escrocilor - Foto: Freepik (rol ilustrativ)

Clienții unei bănci foarte cunoscute sunt avertizați cu privire la o escrocherie periculoasă. Cu doar câteva click-uri, escrocii golesc conturile oamenilor.

Experții în securitate cibernetică îi avertizează pe clienții unei bănci să fie foarte vigilenți și să nu dea curs imediat solicitărilor primite pe e-mail sau mesaj dacă cineva solicită detalii despre adresă și acces la serviciile bancare online.

Oricine își verifică e-mailurile dimineața și descoperă brusc un mesaj urgent de la bancă ar trebui să fie precaut. În prezent, circulă un e-mail fraudulos periculos care îi vizează clienți.

O escrocherie periculoasă îi vizează pe clienții unei bănci cunoscute. Conturile sunt golite instant

Momentan alerta a fost pusă de Deutsche Bank, în Germania, însă este foarte probabil ca astfel de infracțiuni să fie înregistrate în mai multe țări.

E-mailul are subiectul alarmant „Atenție: Contul dumneavoastră va fi restricționat în curând; acționați acum”. În el, expeditorii susțin că o presupusă „directivă PSD2” impune Deutsche Bank să verifice dacă informațiile despre adresă sunt actualizate. Clienții sunt îndemnați să își confirme informațiile „cât mai curând posibil” - altfel riscă să li se restricționeze accesul la serviciile bancare online.

Citește și: O nouă escrocherie cu carduri bancare. Cum ești păcălit să dai date personale?

Informațiile solicitate sunt deosebit de obraznice. Infractorii nu numai că vă cer adresa actuală de domiciliu, dar vizează în mod specific și următoarele date sensibile:

  • Date de acces la serviciile bancare online
  • Adresa de domiciliu actuală 
  • TelePIN pentru confirmare

Escrocii descriu aceste informații drept „documente necesare” pentru presupusa verificare. Aceasta este o tentativă clasică de phishing, așa cum avertizează centrul de consiliere pentru consumatori .

Clienții Deutsche Bank în vizor: Cum pot victimele să recunoască e-mailul fraudulos?

E-mailul fals are câteva caracteristici tipice care ar trebui să-i facă pe clienți suspicioși. Salutul impersonal „Stimate domnule sau stimată doamnă” indică deja că expeditorii nici măcar nu știu cui este destinat e-mailul. Băncile reale se adresează de obicei clienților lor pe nume.

O privire asupra adresei expeditorului dezvăluie, de obicei, imediat frauda. În loc de o adresă oficială a Deutsche Bank, escrocii folosesc adesea adrese de e-mail criptice sau care seamănă doar cu cea reală. Potrivit Oficiului Federal German pentru Securitatea Informațiilor (BSI), consumatorii pot recunoaște e-mailurile de tip phishing și după urgența creată artificial.

Citește și: Dacă PIN-ul cardului bancar se află în această listă, schimbă-l imediat. Hoții îl știu deja

E-mail în numele Deutsche Bank: Ce se întâmplă când victimele dau click pe link?

Oricine dă click pe linkul din e-mail ajunge de obicei pe un site web fals, care seamănă înșelător cu site-ul web real al Deutsche Bank. Odată ce victimele își introduc datele acolo, escrocii obțin imediat acces la serviciile bancare online. Folosind datele de autentificare furate, infractorii pot efectua transferuri sau pot goli contul.

Dacă clienții au introdus deja date, aceștia ar trebui să acționeze imediat: să contacteze Deutsche Bank, să le blocheze contul bancar online și să schimbe toate parolele. Centrul de consiliere pentru consumatori recomandă, de asemenea, depunerea unui plângere la poliție și verificarea atentă a extraselor de cont bancar.

Detectarea phishing-ului: Cum se protejează clienții de această înșelătorie?

Ca regulă generală, băncile nu solicită niciodată datele de conectare sau codurile PIN prin e-mail. Dacă nu sunteți sigur de autenticitatea unui mesaj, ar trebui să contactați direct banca - dar nu prin linkurile sau numerele de telefon din e-mailul suspect. În schimb, este recomandat să deschideți aplicația bancară oficială sau să accesați direct site-ul web cunoscut al băncii.

Citește și: O altă escrocherie te lasă fără bani. Escrocii se folosesc de prieteni. ”Am plătit 1.000 €”

E-mailurile de tip phishing ar trebui să rămână fără răspuns și să ajungă în folderul de spam. Clienții Deutsche Bank pot verifica aplicația sau site-ul oficial pentru a vedea dacă găsesc într-adevăr solicitări similare.

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră