O comună este într-o continuă dezvoltare: va avea o hidrocentrală, la intersecția a 2 autostrăzi

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 14.05.2025 - 08:29
O comună este într-o continuă dezvoltare: va avea o hidrocentrală, la intersecția a 2 autostrăzi Foto: Primaria Boița
O comună este într-o continuă dezvoltare: va avea o hidrocentrală, la intersecția a 2 autostrăzi Foto: Primaria Boița

Comuna sibiană Boița se află în pragul unei dezvoltări accelerate, determinată de intersecția a două autostrăzi în construcție, viitoarea hidrocentrală pe râul Olt și potențiale investiții în spații logistice.

SHARE

"Prin planul de dezvoltare pe care îl avem ținem cont de toate aceste investiții și încercăm, pe cât posibil, ca dintr-o schimbare ce ne poate afecta să aducem plus valoare," a declarat edilul, într-un interviue pentru publicația „Turnul Sfatului”.

Potențialul economic al zonei a atras deja numeroși investitori. „Noi, acum, suntem ca o mireasă, curtată de toată lumea! Dar, folosind ghilimelele de rigoare, nu ne 'mărităm' cu absolut nimeni până nu finalizăm ceea ce noi gândim din punct de vedere al investițiilor," a subliniat primarul.

O comună este într-o continuă dezvoltare: va avea o hidrocentrală, la intersecția a 2 autostrăzi

Administrația locală a făcut studii pentru a identifica domeniile economice potrivite pentru zonă. „Având în vedere că vom avea cel mai mare nod rutier din țară, prin intersecția celor două autostrăzi, am gândit un parc industrial care va avea undeva la 82 de hectare, dedicat sectorului de depozitare și logistică," a precizat Cocoș.

Citește și: Delegația Congresului SUA, mulțumită de explicațiile oferite de Bolojan privind anularea alegerilor

În ceea ce privește relația cu constructorii autostrăzilor, primarul a subliniat sprijinul acordat: „Am făcut o prioritate din a acorda tot sprijinul necesar, atât cât putem, având în vedere că interesul nostru și al tuturor românilor este să se construiască aceste autostrăzi."

Edilul a explicat și întârzierile în realizarea proiectelor: „Trebuie să ținem cont că traversează un fond forestier și procedura de expropriere și scoatere din fond forestier durează puțin mai mult decât s-a estimat la început. Din ceea ce am văzut până acum să știți că constructorul este motivat, are utilaje destul de performante, a făcut numeroase angajări."

„La Boița nu există șomaj. Dimpotrivă, sunt prea multe locuri de muncă”

Un aspect remarcabil este situația locurilor de muncă din zonă, potrivit edilului. La Boița nu există șomaj. Dimpotrivă, sunt prea multe locuri de muncă. Concurența în acest sector înseamnă salarii mai mari," a remarcat primarul.

Impactul primului tronson de autostradă deschis până la Sibiu a influențat deja în bine comunitatea. „De la Boița până la Sibiu, pe ciotul acesta de autostradă, facem în medie 12 minute. Valoarea proprietăților în comună s-a dublat. În multe cazuri a crescut mai mult decât dublu," a mai spus Nicolae Cocoș.

Un efect important este și schimbarea tendințelor demografice: "Ceea ce mă bucură pe mine este că tinerii din localitate aleg să nu mai migreze și rămân aici. Mai mult, a început să apară interes din afară... Avem tineri din alte părți care aleg să se mute aici."

Citește și: Delegația Congresului SUA: „Suntem aici pentru a ne construi relația și a o duce la un alt nivel”

În concluzie, primarul subliniază filozofia care ghidează dezvoltarea comunei: "Eu nu cred că există localitate bogată cu oameni săraci."

Întrebat despre riscul pierderii caracterului rural-tradițional al localității, primarul a răspuns tranșant: „Ne place sau nu ne place, noi trebuie să mergem înainte! Într-adevăr, Boița se va dezvolta foarte mult."

Potențialul economic al zonei a atras deja numeroși investitori. „Noi, acum, suntem ca o mireasă, curtată de toată lumea! Dar, folosind ghilimelele de rigoare, nu ne 'mărităm' cu absolut nimeni până nu finalizăm ceea ce noi gândim din punct de vedere al investițiilor," a subliniat primarul.

Administrația locală a făcut studii pentru a identifica domeniile economice potrivite pentru zonă. „Având în vedere că vom avea cel mai mare nod rutier din țară, prin intersecția celor două autostrăzi, am gândit un parc industrial care va avea undeva la 82 de hectare, dedicat sectorului de depozitare și logistică," a precizat Cocoș.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te