Mega Image, amendată de Protecția Consumatorilor cu aproape 500.000 de lei. Ce nereguli s-au găsit?

DE Eduard Niculescu | Actualizat: 13.02.2024 - 13:04
Mega Image, amendată de Protecția Consumatorilor cu aproape 500.000 de lei - Foto: INQUAM Photos/Octav Ganea - cu rol ilustrativ
supermarket

Mega Image, amendată de Protecția Consumatorilor cu aproape 500.000 de lei. Cunoscutul lanț de magazine s-a aflat în vizorul unui amplu control al instituției, în urma căruia inspectorii au depistat o serie lungă de nereguli.

SHARE

Mega Image, amendată de Protecția Consumatorilor cu aproape 500.000 de lei. O listă întreagă de nereguli a fost depistată de inspectori în urma unor controale efectuate în mai multe magazine ale cunoscutei companii de unde mulți români își fac cumpărăturile

Mega Image, amendată de Protecția Consumatorilor cu aproape 500.000 de lei. Ce nereguli s-au găsit?

Mega Image a fost vizată, în a doua jumătate a lunii ianuarie a anului 2024, o amplă acțiune de verificare a modului în care este respectată legislația în vigoare efecuată de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Brașov.

Până la acest moment, conform monitorulexpres.ro, au fost controlate 40 de unități, iar pentru neregulile constatate au fost aplicate amenzi de aproape 500.000 de lei.

Citește și: Lidl a scos de la vânzare un produs cu risc de intoxicație cu histamină. Cât de gravă este boala

Lista sancțiunilor este următoarea:

– 68 amenzi contravenționale, în valoare de aproximativ 466.500 lei

– 17 avertismente

– oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de 7120 lei

– oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor, pentru 4 magazine

– închidere temporară pentru o perioadă de 6 luni, pentru 2 magazine.

Inspectorii CJPC Brașov au depistat mai multe nereguli în magazinele Mega Image - Foto: Pixabay - cu rol ilustrativ

Lista cu abaterile constatate de comisarii CJPC Brașov este lungă, principalele fiind:

– comercializarea unor fructe și legume depreciate, cu mucegai și pete, care nu respectau criteriile de calitate (fructe și legume, diferite calibre comercializate la aceeași categoria de calitate I), fără a avea menționată corect țara de proveniență

– comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășită

– comercializarea unor produse preambalate care, prin cântărire, s-a dovedit a avea o greutate netă mai mică decât cea înscrisă pe etichetă

– folosirea unor cuptoare neigienizate – nerespectarea regimului de temperatură pentru depozitarea produselor

– existența unor zone neigienizate ale pavimentului

– comercializarea unor produse alimentare, congelate, cu acumulări de gheață în ambalaj – abatere repetată

– folosirea unor agregate frigorifice deteriorate, având zone cu exfolierea vopselei, urme de rugină, chedere rupte/deteriorate

– folosirea unor echipamente insalubre (vitrine frigoririce și de panificație, rafturi pentru produse de panificație, recipiente pentru condimente etc.)

– comercializarea unor produse fără a avea afișate etichetele de preț la raft

– neconcordanțe între prețurile produselor expuse la raft și cele de la casa de marcat.

Citește și: Un lanț de magazine din România retrage de urgență un produs de la raft. Ce poți face dacă l-ai luat

Reamintim că, săptămâna trecută, și Lidl România a rechemat preventiv produsul „Nixe File de anșoa în ulei de măsline 80g” din lotul 145/220 și cu termenul de valabilitate 25.05.2024, ca urmare a unei suspiciuni legate de determinarea unor valori ridicate pentru parametrul histamină. 

Manifestările tipice ale intoxicației cu histamină includ înroșirea pielii, erupții cutanate, simptome gastro-intestinale și dureri de cap.

Persoanele care au consumat acest aliment și dezvoltă simptome severe, ar trebui să solicite asistență medicală.

La scurtă vreme, potrivit unui anunţă postat pe site-ul ANSVSA, tot Lidl a cerut retragerea de pe piaţă a produsului American Dip KFC, produs de CONTEC FOODS SRL, care prezintă gluten din făină de grâu care nu este menţionat pe etichetă.

Ambele produse pot fi returnate în toate magazinele Lidl din România. Contravaloarea acestora va fi restituită, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal, a precizat Lidl.

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te