Lotul 3 al autostrăzii Lugoj - Deva intră în reparații, înainte de inaugurare

DE Adelina Sahlean | 11.09.2019 - 15:02

O fisură de 15 centimetri lungime şi un centimetru lăţime a apărut pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, la km 57+100, fiind vorba despre o problemă de terasament, care nu va putea fi rezolvată până la finele lunii septembrie, potrivit CNAIR.

SHARE

"15 metri lungime şi un centimetru lărgire, avea ieri. Ne aşteptăm să evolueze. Este la kilometru 57+ 100. În 2017, când li s-a prăbuşit terasamentul, era la 57+300, deci în aceeaşi zonă. Fisura porneşte din asfalt şi continuă până jos în drumul tehnologic. (...) E o problemă de terasament. Este clar că în situaţia asta, până la remedierea problemei, nu se poate deschide circulaţia şi nicidecum nu o să se remedieze problema până la sfârşitul lunii septembrie. Clar că trebuie o expertiză profundă, astea sunt probleme structurale şi în funcţie de ce se găseşte acolo să se intre să se corecteze şi să se pună în siguranţă autostrada. Garanţia am executat-o (...). Nu le mai dăm înapoi. Nu le mai dăm nimic. Banii aceia îi folosim la reparaţia lotului. Banii aceia şi alţii pe care-i vom percepe din penalizări, din întârziere, din alte chestii", a precizat CNAIR, potrivit Agerpres.

Aceasta a subliniat că doar o parte din reparaţii sunt acoperite de această garanţie şi, abia după ce se termină expertiza, o să se vadă cât de ample sunt problemele şi cât vor costa reparaţiile.

"Expertiza trebuie făcută cu terţi pentru că, dacă o facem noi, o să fim acuzaţi că suntem părtinitori. Deci un alt contract", au menţionat reprezentanţii companiei.

În ceea ce priveşte factura de penalităţi de 73 de milioane care a fost trimisă asocierii conduse de Comsa, reprezentanţii CNAIR au afirmat că aceasta nu a fost plătită, constructorul apelând la arbitraj în această privinţă.

Joia trecută, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a afirmat că lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, pentru care statul român a reziliat contractul cu constructorul spaniol, va fi deschis circulaţiei la sfârşitul lunii septembrie.

Pentru lotul 3, între Ilia şi Holdea, în lungime de 21,14 kilometri, statul român a reziliat contractul şi a decis ca CNAIR să facă în regie proprie lucrările ce mai trebuiau executate de constructorul spaniol.

Constructorul lotului 3 a anunţat că se gândeşte "foarte serios" să facă plângeri penale şi să acţioneze statul român în judecată, considerând că ministrul Transporturilor a reziliat contractul într-un mod abuziv.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.